Stalder, Barbara
Up a level |
Journal Article
Weich, Miriam; Göllner, Richard; Stalder, Barbara E. (2024). Subject and time specificity of students' cognitive, behavioral, and emotional engagement at school. Learning and Individual Differences, 114, p. 102511 Elsevier. 10.1016/j.lindif.2024.102511
Kammermann, Marlise; Stalder, Barbara E.; Schönbächler, Marie-Theres (2022). Fachkräftesicherung durch die Integrationsvorlehre: Ergebnisse zum Schweizer Pilotprogramm INVOL. BWP - Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, pp. 51-55.
Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E.; Elfering, Achim (2021). Apprentices’ Resources at Work and School in Switzerland: A Person-Centred Approach. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 8 (2), pp. 224-250. 10.13152/IJRVET.8.2.5
Gessler, Michael; Nägele, Christof; Stalder, Barbara E. (2021). Scoping review on research at the boundary between learning and working: A bibliometric mapping analysis of the last decade. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 8 (4), pp. 170-206. 10.13152/IJRVET.8.4.8
Weich, Miriam; Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska (2020). Profils d’intérêt individuels – l’allemand, le français et les mathématiques intéressent-ils les mêmes élèves? Résultats du projet de recherche MEGY de la HEP Berne. Gymnasium Helveticum (1), pp. 6-8.
Weich, Miriam; Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska (2020). Individuelle Interessenprofile – Wen interessiert Deutsch, Französisch oder Mathematik? Gymnasium Helveticum (1), pp. 6-8.
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2020). Job resources and career success of IVET graduates in Switzerland: a different approach to exploring the standing of VET. Journal of Vocational Education & Training, 72 (2), pp. 189-208. 10.1080/13636820.2020.1721735
Stalder, Barbara E.; Schönbächler, Marie-Theres (2019). Start ins Pilotprogramm gelungen. Panorama, 2019 (6), pp. 19-21.
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2017). Nach der Lehrvertragsauflösung packen viele Lernende die zweite Chance. Education, 17 (1), pp. 40-41.
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2016). Lehrvertrag aufgelöst – Berufsabschluss gefährdet? SGAB-Newsletter, pp. 1-27.
Tschopp, Cécile; Keller, Anita C.; Stalder, Barbara E. (2015). Work or family or both? Value trajectories and their prediction over ten years. Journal of Adolescence, 42 (1), pp. 20-30. 10.1016/j.adolescence.2015.03.013
Hofmann, Claudia; Stalder, Barbara E.; Tschan, Franziska; Häfeli, Kurt (2014). Support from teachers and trainers in vocational education and training: The pathways to career aspirations and further career development. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 1 (1), pp. 1-20. 10.13152/IJRVET.1.1.5
Stalder, Barbara E.; Schmid, Evi (2012). L'orientation scolaire et professionnelle et la formation professionnelle initiale: Processus de choix professionnel et résiliations de contrat d'apprentissage. L'orientation scolaire et professionnelle, 41 (2), pp. 271-293.
Hupka-Brunner, Sandra; Gaupp, N.; Geier, Boris; Lex, Tilly; Stalder, Barbara E. (2011). Chancen bildungsbenachteiligter Jugendlicher: Bildungsverläufe in der Schweiz und in Deutschland. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 31 (1), pp. 62-78.
Kammermann, Marlise; Stalder, Barbara E.; Hättich, Achim (2011). Two-year apprenticeships – a successful model of training? Journal of Vocational Education and Training, 63 (3), pp. 377-396.
Robin, Samuel; Hupka, Sandra; Stalder, Barbara E.; Bergman, Manfred M. (2011). Successful and unsuccessful intergenerational transfer of educational attainment on wellbeing in the Swiss youth cohort TREE. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 37 (1), pp. 57-78.
Hupka, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2010). Social origin and access to upper secondary education in Switzerland: a comparison of company-based apprenticeship and exclusively school-based programmes. Swiss Journal of Sociology, 36 (1), pp. 11-31.
Stalder, Barbara E.; Stricker, Claudio (2009). Traditionelle Arbeitstugenden sind nach wie vor zentral. Panorama (5), pp. 13-14.
Schmid, Evi; Stalder, Barbara E. (2008). Warum Jugendliche den Lehrberuf wechseln. Panorama (1), pp. 10-11.
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka, Sandra (2008). Leistungsschwach – Bildungsarm? Ergebnisse der TREE-Studie zu den PISA-Kompetenzen als Prädiktoren für Bildungschancen in der Sekundarstufe II. Die Deutsche Schule, 100 (4), pp. 438-451.
Stalder, Barbara E.; Schmid, Evi (2006). Warum Lehrverträge aufgelöst werden. Panorama (2), pp. 13-14.
Stalder, Barbara E. (2002). Was ist ein guter Lehrling? Panorama (1), pp. 38-39.
Stalder, Barbara E. (1999). Attraktivitätssteigerung der Berufsbildung. Schweizerische Lehrerinnen- und Lehrer-Zeitung (11), pp. 8-11.
Neuenschwander, Markus; Stalder, Barbara E. (1998). Lehrvertragsauflösungen aus der Sicht von Jugendlichen: Ergebnisse einer Deutschschweizer Studie. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 27 (3), pp. 42-47.
Newspaper or Magazine Article
Stalder, Barbara E.; Schönbächler, Marie-Theres (18 March 2024). Un robusto ponte verso la formazione professionale. Transfer. Formazione professionale in ricerca e pratica, 9 (5).
Stalder, Barbara E.; Schönbächler, Marie-Theres (12 March 2024). Starke Brücke in die Berufsbildung. Transfer. Berufsbildung in Forschung und Praxis, 9 (5).
Weich, Miriam; Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska (2023). La question des mathématiques lors de la transition gymnase - hautes écoles: Approche transversale des problèmes et pistes d’action. Gymnasium Helveticum.
Weich, Miriam; Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska (2023). Die Crux der Mathematik am Übergang Gymnasium - Hochschule: Eine stufenübergreifende Sicht auf Probleme und Handlungsansätze. Gymnasium Helveticum (4/2023), pp. 12-13.
Stalder, Barbara E. (2016). Einfach nur falsch eingespurt? Panorama, 1, p. 7.
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2016). Contrat d’apprentissage résilié – certificat en danger? Newsletter de la SRFP - Société Suisse pour la recherche appliquée en matière de formation professionnelle, pp. 1-6.
Stalder, Barbara E.; Schönbächler, Marie-Theres (12 March 2004). Une passerelle solide vers la formation professionnelle. Transfer. Formation professionnelle dans la recherche et la pratique, 9 (5).
Book Section
Nägele, Christof; Stalder, Barbara E. (2024). A research framework to organize and develop VET research. In: Trends in vocational education and training research, vol. VII. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). VETNET proceedings: Vol. 7 (pp. 164-172). VETNET 10.5281/zenodo.13363158
Stalder, Barbara E.; Schönbächler, Marie-Theres (2024). Revisiting the pre-apprenticeship for integration: Who has access, who does not, and why? In: Trends in vocational education and training research, vol. VII. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) (pp. 138-143). VETNET 10.5281/zenodo.13237607
Stalder, Barbara E.; Kammermann, Marlise; Michel, Iris; Schönbächler, Marie-Theres (2024). Successful integration of refugees in vocational education and training: Experiences from a new pre-vocational programme. In: Teräs, Marianne; Eliasson, Eva; Osman, Ali (eds.) Migration, Education and Employment - Pathways to Successful Integration. Education Equity Economy: Vol. 10 (pp. 133-154). Springer Nature 10.1007/978-3-031-41919-5
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2022). Enhancing the standing of VET in Switzerland. In: Billett, Stephen; Stalder, Barbara E.; Aarkrog, Vibe; Choy, Sarojni; Hodge, Stev (eds.) The standing of vocational education and the occupations it serves: Current concerns and strategies for enhancing that standing. 32 (pp. 19-45). Switzerland: Springer 10.1007/978-3-030-96237-1_2
Stalder, Barbara E.; Choy, Sarojni; Le, Anh Hai (2022). The standing of vocational education: A global concern with diverse meanings and implications. In: Billett, Stephen; Stalder, Barbara E.; Aarkrog, Vibe; Choy, Sarojni; Hodge, Stev (eds.) The standing of vocational education and the occupations it serves. Current concerns and strategies for enhancing that standing. Professional and Practice-based Learning: Vol. 32 (pp. 3-17). Cham: Springer Natur 10.1007/978-3-030-96237-1
Stalder, Barbara E.; Kammermann, Marlise; Lehmann, Sabine; Schönbächler, Marie-Theres (2021). Pre–apprenticeship for refugees in Switzerland. In: Pathways in Vocational Education and Training and Lifelong Learning. Proceedings of the 4th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training, Muttenz and Bern online, 8. –9. April (pp. 332-337). Muttenz/Bern: European Research Network on Vocational Education and Training, VETNET, University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland and Bern University of Teacher Education 10.5281/zenodo.4602289
Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E. (2019). Who stays – who moves? How core self-evaluations are linked to changing resources in the workplace and school. In: Stalder, Barbara E.; Nägele, Christof (eds.) Trends in vocational education and training research, Vol. II: Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) (pp. 259-268). Bern: VETNET 10.5281/zenodo.337757
Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E. (2019). Work- and school-related profiles of apprentices’ learning resources. In: Deissinger, Thomas; Hauschildt, Ursel; Gonon, Philipp; Fischer, Silke (eds.) Contemporary Apprenticeship Reforms and Reconfigurations. Proceedings of the Eight Research Conference of the International Network for Innovative Apprenticeships (pp. 92-95). Konstanz: LIT Verlag
Stalder, B. E. (2019). Opportunities for learning and career development after IVET: A latent profile analysis. In: Pedagogical concerns and market demands in VET. Proceedings of the 3rd Crossing Boundaries in VET conference, Vocational Education and Training Network (VETNET) (pp. 15-20). Valencia: VETNET 10.5281/zenodo.2641918
Nägele, C.; Stalder, B. E. (2019). Motivation and Engagement of Learners in Organizations. In: McGrath, S.; Mulder, M.; Papier, J.; Suart, R. (eds.) Handbook of Vocational Education and Training (pp. 1-15). Basel: Springer 10.1007/978-3-319-49789-1_106-1
Billett, Stephen; Aarkrog, Vibe; Hiim, Hilde; Stalder, Barbara E.; Nokelainen, Petri (2018). Enhancing the standing of vocational education and the occupations it serves: A symposium. In: Nägele, Christof; Stalder, Barbara (eds.) Trends in vocational education and training research: Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) (pp. 87-94). Bern: VETNET 10.5281/zenodo.1319640
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2018). Learning within and beyond the borders of schools and workplaces. In: Moreno Herrera, Lázaro; Teräs, Marianne; Gougoulakis, Petros (eds.) Vocational Education & Training - the World of Work and Teacher Education. Emergent issues in Research on Vocational Education & Training: Vol. 3 (pp. 249-276). Stockholm: Premiss förlag
Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E. (2018). Situational and individual resources predict learning opportunities and career outcomes in VET. In: Trends in vocational education and training research: Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (pp. 226-237). Bern: VETNET 10.5281/zenodo.1407753
Nägele, Christof; Stalder, Barbara E. (2017). Übergänge in die Berufsbildung – Ein Arbeitsmodell. In: Neuenschwander, Markus Peter; Nägele, Christof (eds.) Bildungsverläufe von der Einschulung bis in den ersten Arbeitsmarkt: Theoretische Ansätze, empirische Befunde und Beispiele (pp. 21-36). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-16981-7_2
Stalder, Barbara E.; Kammermann, Marlise (2017). Zweijährige und dreijährige berufliche Grundbildungen in der Schweiz: Eine Vergleichsstudie aus dem Detailhandel und dem Gastgewerbe. In: Ausbildung zum Beruf: Internationaler Vergleich der berufsförmigen Ausbildungskonzepte für benachteiligte Jugendliche (pp. 195-208). Bern: Peter Lang
Nägele, Christof; Stalder, Barbara E. (2017). Competence and the need for transferable skills. In: Mulder, Martin (ed.) Competence-based vocational and professional education: Bridging the worlds of work and education. Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects: Vol. 23 (pp. 739-753). Cham: Springer International Publishing 10.1007/978-3-319-41713-4_34
Keller, Anita C.; Stalder, Barbara E.; lgic, Ivana; Semmer, Norbert K.; Elfering, Achim (2016). Who gets the high quality jobs ten years after compulsory school? In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter: Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE (pp. 231-251). Zürich: Seismo
Stalder, Barbara E.; Nägele, Christof (2015). Berufliche Identität, Commitment und Engagement. In: Fischer, Martin; Rauner, Felix; Zhao, Zhiqun (eds.) Kompetenzdiagnostik in der beruflichen Bildung: Methoden zum Erfassen und Entwickeln beruflicher Kompetenz. Bildung und Arbeitswelt: Vol. 30 (pp. 259-273). Münster: LIT Verlag
Stalder, Barbara E. (2013). Successful educational outcomes after early apprenticeship contract terminations: The effect of learning experiences. In: Akoojee, Salim; Gonon, Philipp; Hauschildt, Ursel; Hofmann, Christine (eds.) Apprenticeship in a Globalised World: Premises, Promises and Pitfalls (pp. 203-206). Münster: LIT Verlag
Stalder, Barbara E.; Carigiet, Tamara (2013). Ausbildungsqualität aus Sicht von Lernenden und Betrieben. In: Fischer, Martin (ed.) Qualität in der Berufsbildung: Anspruch und Wirklichkeit: Berichte zur beruflichen Bildung (pp. 97-118). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag
Stalder, Barbara E. (2013). Längsschnittuntersuchungen von Übergangsverläufen. In: Schröer, W.; Stauber, B.; Walther, Andreas; Böhnisch, L.; Lenz, K. (eds.) Handbuch Übergänge (pp. 1031-1048). Weinheim: Beltz Juventa
Stalder, Barbara E. (2012). School-to-work transitions in apprenticeship-based VET systems: The Swiss Approach. In: Billett, Stephen; Johnson, Greer; Thomas, Sue; Sim, Cheryl; Hay, Stephen; Ryan, Jill (eds.) The experience of school transitions: policies, practice and participants (pp. 123-139). Berlin: Springer
Schmid, Evi; Stalder, Barbara E. (2012). Dropping out from apprenticeship training as an opportunity for change. In: Tynjälä, Päivi; Stenström, Marja-Leena; Saarnivaara, Marjatta (eds.) Transitions and transformations in learning and education (pp. 117-130). Dordrecht: Springer
Keller, Anita; Stalder, Barbara E. (2012). Fluktuationsabsichten junger Erwachsener aus psychologischer Sicht: Die Rolle von Commitment und Laufbahnzufriedenheit. In: Bergman, Manfred M.; Hupka, Sandra; Meyer, Thomas; Robin, Samuel (eds.) Bildung-Arbeit-Erwachsen werden (pp. 95-112). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften
Stalder, Barbara E. (2012). Kritische Transitionen in der beruflichen Grundbildung: Wenn Ausbildungswege nicht der Norm entsprechen. In: Baumeler, Carmen; Ertelt, Bernd-Joachim; Frey, Andreas (eds.) Diagnostik und Prävention von Ausbildungsabbrüchen (pp. 90-106). Landau: Verlag Empirische Pädagogik
Stalder, Barbara E. (2012). Zurück zum Start? Berufswahlprozesse nach Lehrvertragsauflösungen. In: Bergman, Manfred M.; Hupka, Sandra; Meyer, Thomas; Samuel, Robin (eds.) Bildung-Arbeit-Erwachsen werden (pp. 265-285). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften
Stalder, Barbara E.; Nägele, Christof (2011). Vocational education and training in Switzerland: Organisation, development and challenges for the future. In: Bergman, Manfred M.; Hupka, Sandra; Keller, A.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara (eds.) Youth transitions in Switzerland: Results from the TREE panel study (pp. 18-39). Zürich: Seismo
Sacchi, Stefan; Hupka, Sandra; Stalder, Barbara E. (2011). Die Bedeutung von sozialer Herkunft und Migrationshintergrund für den Übertritt in anerkannte nachobligatorische Ausbildungen in der Schweiz. In: Bergman, Manfred M.; Hupka, Sandra; Keller, A.; Meyer, Thomas (eds.) Youth transitions in Switzerland: Results from the TREE panel study (pp. 120-156). Zürich: Seismo
Hupka, Sandra; Stalder, Barbara E. (2011). Jeunes migrantes et migrants à la charnière du secondaire I et du secondaire II. In: Bergman, Manfred M.; Hupka, Sandra; Keller, A.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara (eds.) Youth transitions in Switzerland: Results from the TREE panel study (pp. 183-200). Zürich: Seismo
Nägele, Christof; Stalder, Barbara E. (2011). Steuerung und Reform der Berufsbildung in der Schweiz. In: Icking, Maria (ed.) Die berufliche Bildung der Zukunft – Herausforderungen und Reformansätze (pp. 145-158). Berlin: Heinrich Böll Stiftung
Stalder, Barbara E. (2011). Berufsausbildung mit geringen PISA-Lesekompetenzen: Ergebnisse der Schweizer PISA-Folgestudie TREE. In: Fischer, Martin; Becker, Matthias; Spöttl, Georg (eds.) Kompetenzdiagnostik in der beruflichen Bildung – Probleme und Perspektiven (pp. 190-203). Frankfurt am Main: Peter Lang
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka, Sandra (2011). TREE Project documentation. In: Bergman, Manfred M.; Hupka, Sandra; Keller, A.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara (eds.) Youth transitions in Switzerland: Results from the TREE panel study (pp. 66-87). Zürich: Seismo
Hupka, Sandra; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Keller, Anita (2011). PISA-Kompetenzen und Übergangswege: Ergebnisse aus der Schweizer TREE-Studie. In: Krekel, Elisabeth; Lex, Tilly (eds.) Neue Jugend, neue Ausbildung? Beiträge aus der Jugend- und Bildungsforschung (pp. 173-188). Bonn: Bundesinstitut für Berufsbildung
Stalder, Barbara E. (2010). Low achievers in vocational education and training: PISA literacy scores and educational success. In: Rauner, F.; Smith, E.; Hauschildt, U.; Zelloth, H. (eds.) Proceedings from the INAP-Conference "Innovative Apprenticeships: Promoting successful school-to-work transitions" (pp. 125-129). Münster: LIT Verlag
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka, Sandra (2009). Low achievers' risky pathways: PISA literacy scores as predictors of upper secondary enrolment and graduation. In: Rauner, Felix; Smith, E.; Hauschildt, U.; Zelloth, H. (eds.) Proceedings from the INAP-Conference "Innovative Apprenticeships: Promoting successful school-to-work transitions" (pp. 137-140). Münster: LIT Verlag
Meyer, Thomas; Stalder, Barbara; Bergman, Manfred Max (2005). Wie weiter nach der Schule? Längsschnittliche Untersuchung von nachobligatorischen Ausbildungs- und Erwerbsverläufen in der Schweiz. In: Chaponnière, M.; Flückiger, Y.; Hotz-Hart, B.; Osterwalder, F.; Sheldon, G. (eds.) Forum Bildung und Beschäftigung / Forum Formation et Emploi / Forum Education and Occupation (pp. 163-171). Zürich / Chur: Rüegger Verlag
Hupka, Sandra; Stalder, Barbara (2004). Die Situation junger Migrantinnen und Migranten beim Übergang Sek I/Sek II. In: Achtung Gender: Ausbildungsverhalten von Mädchen und jungen Frauen: Trends und Tipps (pp. 79-94). Zürich: Schweizerische Konferenz der Gleichstellungsbeauftragten, Lehrstellenprojekt 16+
Mørch, Sven; Stalder, Barbara E. (2003). Competence and Employability. In: Lopez Blasco, Andreu; McNeish, Wallace; Walther, Andreas (eds.) Young People and Contradictions of Inclusion (pp. 205-222). Bristol: The Policy Press
Stalder, Barbara E. (2003). Schule, Arbeit, Ausbildungszufriedenheit. In: Wege in die nachobligatorische Ausbildung: Die ersten zwei Jahre nach Austritt aus der obligatorischen Schule: Zwischenergebnisse des Jugendlängsschnitts TREE (pp. 59-79). Neuchâtel: Bundesamt für Statistik
Stalder, Barbara E. (2000). Vulnerability in education. In: Furlong, Andy; Stalder, Barbara; Azzopardi, Anthony (eds.) European Youth Trends 2000. Vulnerable youth: perspectives on vulnerability in education, employment and leisure (pp. 11-33). Strasbourg: Council of Europe Publishing
Book
Nägele, Christof; Esmond, Bill; Kersh, Natasha; Stalder, Barbara E. (eds.) (2024). Trends in vocational education and training research, vol. VII. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). VETNET proceedings: Vol. 7. Nicosia: VETNET. 10.5281/zenodo.13624225
Billett, Stephen; Stalder, Barbara E.; Aarkrog, Vibe; Choy, Sarojni; Hodge, Stev (eds.) (2022). The standing of vocational education and the occupations it serves: Current concerns and strategies for enhancing that standing. Professional and Practice-based Learning: Vol. 32. Cham: Springer Natur. 10.1007/978-3-030-96237-1
Nägele, Christof; Kersh, Natasha; Stalder, Barbara E. (eds.) (2021). Trends in vocational education and training research, Vol. IV. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). Bern/London: VETNET. 10.5281/zenodo.5348203
Nägele, Christof; Stalder, Barbara E.; Weich, Miriam (eds.) (2021). Pathways in Vocational Education and Training and Lifelong Learning. Proceedings of the 4th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training, Muttenz and Bern online, 8.-9. April. Muttenz/Bern: European Research Network on Vocational Education and Training, VETNET, University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland and Bern University of Teacher Education.
Nägele, Christof; Stalder, Barbara E.; Kersh, Natasha (eds.) (2020). Trends in Vocational Education and Training Research, Vol. III. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). Bern/London: VETNET. https://doi.org/10.5281/zenodo.4274067
Stalder, Barbara E.; Nägele, Christof (2019). Trends in Vocational Education and Training Research, Vol. II. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). Bern: VETNET. 10.5281/zenodo.3358906
Nägele, Christof; Stalder, Barbara (eds.) (2018). Trends in vocational education and training research: Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). Bern: VETNET.
Stalder, Barbara E.; Schmid, Evi (2016). Lehrvertragsauflösung und Ausbildungserfolg - kein Widerspruch: Wege und Umwege zum Berufsabschluss. Bern: hep Verlag.
Bergman, Manfred M.; Hupka, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (2011). Youth transitions in Switzerland: Results from the TREE panel study. Zürich: Seismo.
Amos, Jacques; Böni, Eduard; Donati, Mario; Hupka, Sandra; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara (2003). Wege in die nachobligatorische Ausbildung: Die ersten zwei Jahre nach Austritt aus der obligatorischen Schule: Zwischenergebnisse des Jugendlängsschnitts TREE. Neuchâtel: Bundesamt für Statistik.
Furlong, Andy; Stalder, Barbara; Azzopardi, Anthony (2000). Vulnerable youth: perspectives on vulnerability in education, employment and leisure. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
Stalder, Barbara E. (1999). Jugendforschung in der Schweiz. Bern: Bundesamt für Kultur.
Stalder, Barbara E. (1995). Fachgruppenlehrerinnen und -lehrer für die Sekundarstufe I. doppelpunkt: materialien 2 [Textbook]. Aarau: NW EDK.
Report
Weich, Miriam; Lüthi, Fabienne; Templer, Franziska; Stalder, Barbara E. (2023). Erfolgreich übergetreten? Mathematikleistungen und Engagement in naturwissenschaftlichen Studiengängen. Bern: Pädagogische Hochschule Bern.. 10.5281/zenodo.7782554
Michel, Iris; Kammermann, Marlise; Hämmerli, Simone; Frias, Annic; Schönbächler, Marie-Theres; Stalder, Barbara E. (2023). Evaluation Integrationsvorlehre (INVOL / PAI / PTI). Erfolgsgeschichte(n) INVOL: Bericht zu den Fallanalysen. Erstellt im Auftrag des Staatssekretariats für Migration. PHBern. 10.5281/zenodo.7476351
Michel, Iris; Kammermann, Marlise; Hämmerli, Simone; Frias, Annic; Schönbächler, Marie-Theres; Stalder, Barbara E. (2023). Évaluation du Pré-apprentissage d’Intégration (INVOL / PAI / PTI) – Histoires de réussites du PAI : rapport d’études de cas. Rédigé sur mandat du Secrétariat d’État aux migrations. PHBern. 10.5281/zenodo.8398039
Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam (2022). Successful pathways through upper secondary general school: Exploring the development of subject-specific (dis-)engagement and its effect on student success. Study aims, design and sample. Bern: PHBern. 10.5281/zenodo.7010928
Templer, Franziska; Lehmann, Sabine; Weich, Miriam; Stalder, Barbara E. (2021). GYM3 und GYM4: Fernunterricht und Vorbereitung aufs Studium. Ergebnisse zur vierten und fünften Befragung [MEGY-Info 04]. Bern: PHBern.
Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam; Käser, Janko; Lüthi, Fabienne (2020). Am Ende der GYM2: Ergebnisse zur dritten Befragung: MEGY-Info 03. Bern: PH Bern.
Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam; Lüthi, Fabienne (2019). Am Ende der GYM1: Ergebnisse zur zweiten Befragung 2018 [MEGY-Info 02]. (MEGY-Info 02). Bern: PHBern.
Weich, Miriam; Stalder, Barbara E. (2019). Mathematik, Engagement und Leistung am Gymnasium: Eine Mixed-Method-Studie bei Lehrpersonen sowie Schülerinnen und Schülern an gymnasialen Maturitätsschulen. Bern: PHBern. 10.5281/zenodo.3581988
Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam; Lüthi, Fabienne (2018). Einstieg in die GYM1: Ergebnisse zur ersten Befragung 2018. (MEGY-Info 01). Bern: PHBern.
Stalder, Barbara E. (2011). Erste Erfahrungen mit dem Case Management Berufsbildung: Evaluation zu Ausbildungsfortschritt und Unterstützungsmassnahmen: Studie im Auftrag des Kantons Bern. Neuchâtel: Université de Neuchâtel/Institut de Psychologie du Travail et des Organisation.
Stalder, Barbara E. (2011). Das intellektuelle Anspruchsniveau beruflicher Grundbildungen in der Schweiz: Ratings der Jahre 1999-2005. Basel: Institut für Soziologie der Universität Basel.
Stricker, Claudio; Stalder, Barbara E. (2009). Ausbildungsqualität an der Schwelle zum Arbeitsmarkt: Betriebliche, schulische und überbetriebliche Ausbildung und ihre Akteure. Bern: Bildungsplanung und Evaluation, Erziehungsdirektion des Kantons Bern.
Stalder, Barbara E.; Stricker, Claudio (2009). Evaluation Ausbildungsberatung und Lehraufsicht. Bern: Bildungsplanung und Evaluation, Erziehungsdirektion des Kantons Bern.
Schmid, Evi; Stalder, Barbara E. (2008). Lehrvertragsauflösung: Chancen und Risiken für den weiteren Ausbildungsweg. Ergebnisse aus dem Projekt LEVA. Bern: Bildungsplanung und Evaluation, Erziehungsdirektion des Kantons Bern.
Schmid, Evi; Stalder, Barbara E. (2007). Lehrvertragsauflösung: direkter Wechsel und vorläufiger Ausstieg: Ergebnisse aus dem Projekt LEVA. Bern: Bildungsplanung und Evaluation, Erziehungsdirektion des Kantons Bern.
Stalder, Barbara E.; Schmid, Evi (2006). Lehrvertragsauflösungen, ihre Ursachen und Konsequenzen: Ergebnisse aus dem Projekt LEVA. Bern: Bildungsplanung und Evaluation, Erziehungsdirektion des Kantons Bern.
Dellenbach, Myriam; Hupka, Sandra; Stalder, Barbara E. (2004). Wege in die nachobligatorische Ausbildung: Der Kanton Bern im Vergleich zur restlichen Deutschschweiz. Ergebnisse des Jugendlängsschnitts TREE. Bern: Bildungsplanung und Evaluation, Erziehungsdirektion des Kantons Bern.
Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Matter, Monika (2003). Bildungswunsch und Wirklichkeit: Thematischer Bericht der Erhebung PISA 2000. Neuchâtel: Bundesamt für Statistik.
Stalder, Barbara E.; Heer, Gabriela (2002). Evaluation Lehraufsicht. Bericht zur 1. Befragung der Lehrbetriebe im Kanton Bern. Bern: Amt für Bildungsforschung, Erziehungsdirektion des Kantons Bern.
Stalder, Barbara E. (2000). Gesucht wird... Rekrutierung und Selektion von Lehrlingen im Kanton Bern. Bern: Amt für Bildungsforschung, Erziehungsdirektion des Kantons Bern.
Stalder, Barbara E. (1999). Warum Lehrlinge ausbilden? Ausbildungsbereitschaft, Lehrstellenangebot und Bildungsreformen aus der Sicht von Lehrbetrieben des Kantons Bern. Bern: Amt für Bildungsforschung, Erziehungsdirektion des Kantons Bern.
Neuenschwander, Markus; Stalder, Barbara E.; Süss, Daniel (1996). Berufswahl und Lehrvertragsauflösungen im Kanton Bern. Bern: Amt für Berufsbildung.