PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Wüthrich, Sergej

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 22.

Journal Article

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Kullmann, Harry; Knickenberg, Margarita; Sharma, Umesh; Loreman, Tim; Romano, Alessandra; Avramidis, Elias; Woodcock, Stuart; Subban, Pearl (2024). How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’ Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. Exceptionality Education International, 34 (1), pp. 17-41. 10.5206/eei.v34i1.16803

Sahli Lozano, Caroline; Setz, Fabian; Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias (2023). Integrative Förderung für Lernende mit besonderem Bildungsbedarf - Inter- und intrakantonale Heterogenität bezüglich Zielgruppe und Umsetzung. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 45 (3), pp. 320-334. 10.24452/sjer.45.3.8

Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin; Wicki, Matthias; Trösch, Larissa; Wüthrich, Sergej (2023). The effects of accommodations and curriculum modifications on academic performance and perceived inclusion: a prospective longitudinal study among students in Switzerland. European Journal of Special Needs Education, pp. 1-16 Routledge. 10.1080/08856257.2023.2227527

Sahli Lozano, Caroline; Baumli, Nadja; Wüthrich, Sergej; Sharma, Umesh; Loreman, Tim; Forlin, Chris (2023). Development and validation of a short form of the Teacher Efficacy for Inclusive Practices Scale (TEIP-SF). Journal of Research in Special Educational Needs, 23 (4), pp. 375-388. 10.1111/1471-3802.12607

Lustenberger, Sara; Wicki, Matthias; Brandenberg, Kathrin; Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (2023). Transition from Lower to Upper Secondary Education: Influence of a diagnosed anxiety disorder or depression during adolescence on post-compulsory education trajectories. Empirische Sonderpädagogik, 15 (3), pp. 275-293. 10.2440/003-0011

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias (2023). Schulische Integration in der Schweiz - Stolpersteine und Gelingensbedingungen. 4bis8, 2023 (3), pp. 32-33.

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias; Brandenberg, Kathrin (2023). Social selectivity in the allocation of curriculum modifications, accommodations and support from special education teachers. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 26 (4), pp. 997-1027. 10.1007/s11618-023-01173-9

Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline; Lüthi, Michelle; Wicki, Matthias (2023). Changing students’ explicit and implicit attitudes toward peers with disabilities: Effects of a curriculum-based intervention programme. Social Psychology of Education, online. 10.1007/s11218-023-09837-4

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias (2022). Chancen und Risiken von Lernzielreduktion und Nachteilsausgleich: Ausgewählte Ergebnisse einer Berner Längsschnittstudie zu Vergabe und Auswirkungen integrativer schulischer Massnahmen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 28 (12), pp. 8-15.

Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline; Torchetti, Loredana; Lüthi, Michelle (2022). Zusammenhänge des peerbezogenen Klassenklimas und der sozialen Partizipation von Schüler*innen mit kognitiven und sozial-emotionalen Beeinträchtigungen. Empirische Sonderpädagogik, 14 (2), pp. 123-138.

Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin; Lustenberger, Sara; Hauser, Janine; Wüthrich, Sergej (2022). Aktuelle Forschungsprojekte: Langfristige Bildungsverläufe von ehemaligen Regelschüler/innen mit integrativen schulischen Maßnahmen (LABIRINT). Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 2022 (2), pp. 157-159. 10.2378/vhn2022.art18d

Schaerer, Laura; Wüthrich, Sergej (2022). Selektiver Mutismus: Die „Top-5-Mythen” unter der Lupe. Mutismus.de, 14 (26), pp. 10-15.

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Büchi, Jonas Sebastian; Sharma, Umesh (2022). The concerns about inclusive education scale: Dimensionality, factor structure, and development of a short-form version (CIES-SF). International Journal of Educational Research, 111, p. 101913. 10.1016/j.ijer.2021.101913

Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin; Ganz, Anne Sophie; Wüthrich, Sergej (2022). Accommodations, modifications, and special education interventions: influence on teacher expectations. Educational Research and Evaluation, 27 (5-8), pp. 369-419. 10.1080/13803611.2022.2103571

Sahli Lozano, Caroline; Sharma, Umesh; Wüthrich, Sergej (2021). A comparison of Australian and Swiss secondary school teachers’ attitudes, concerns, self-efficacy, and intentions to teach in inclusive classrooms: does the context matter? International Journal of Inclusive Education, 25, pp. 1-19. 10.1080/13603116.2021.1988158

Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (2018). Measuring Implicit Attitudes with the Inclusion ST-IAT: A Replication and Further Validation. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 16 (1), pp. 59-73.

Valkanover, Stefan; Wüthrich, Sergej (2017). Didaktische Leitideen und Massnahmen im integrativen Sportunterricht. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 2017 (7-8), pp. 52-58.

Eckhart, Michael; Wüthrich, Sergej (2013). Soziale Integration von Kindern und Jugendlichen mit Autismus-Spektrum-Störung in ihren Schulklassen. Zeitschrift für Heilpädagogik, 3, pp. 13-23.

Newspaper or Magazine Article

Wüthrich, Sergej; Lüthi, Michelle; Sahli Lozano, Caroline; Eckhart, Michael (2023). Akzeptanz von Vielfalt im Unterricht fördern. PÄDAGOGIK (11), pp. 42-45 Beltz Verlagsgruppe. 10.3262/PAED2311042

Book Section

Sahli Lozano, Caroline; Greber, Lena; Wüthrich, Sergej (2017). Subjektiv wahrgenommenes Integriertsein von Kindern in Schulsystemen mit integrativen Massnahmen. In: Trauntschnig, Mike; Schwab, Susanne (eds.) Diversität - Inklusion und Exklusion im Kontext Schule. Empirische Pädagogik: Vol. 31 (3) (pp. 284-302). Landau: Verlag Empirische Pädagogik

Report

Eckhart, Michael; Neff, Riccarda; Wüthrich, Sergej (2012). Schulische Integration von Kindern und Jugendlichen mit Autismus-Spektrum-Störung: Evaluation des BCA-Projekts. Bern: PHBern, Institut für Heilpädagogik.

Dataset

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Baumli, Nadja; Büchi, Jonas (2023). Daten von Berner und Deutschschweizer Lehrpersonen und sonderpädagogischen Fachpersonen zu Einstellungen, Bedenken und Selbstwirksamkeit gegenüber schulischer Inklusion (ISASI) (2019-2022) [Dataset]. FORS Datenservice 10.48573/cbjp-wk67

This list was generated on Wed Apr 17 15:54:40 2024 CEST.