PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Beeli-Zimmermann, Sonja

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 18.

Beeli-Zimmermann, Sonja; Burri, Melodie; Ewald, Anne-Sophie; Wannack, Evelyne (2024). The Complexity of Managing Diverse Communication Channels in Family-School Relations as Seen by Parents and Schools. Australian and International Journal of Rural Education, 34 (2), pp. 1-18. 10.47381/aijre.v34i2.714

Hürzeler, Daniel; Prasse, Doreen (2023). Überlegungen von Lehrpersonen bei der Nutzung digitaler Kommunikationskanäle. In: Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) Schulen im Spannungsfeld analoger und digitaler Kommunikation. Beiträge für die Praxis: Vol. 13 (pp. 58-69). Bern: hep

Ittner, Doris; Emch-McVey, Alyssa; Feldmann, Lynn; Beeli-Zimmermann, Sonja; Müller, Karin; Aebli, Noemi (29 June 2023). Towards a deeper understanding of English teachers’ perceived responsibilities concerning digital literacy education. In: Jahrestagung der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF), 2023. Zürich. 2023.

Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) (2023). Schulen im Spannungsfeld analoger und digitaler Kommunikation. Beiträge für die Praxis: Vol. 13. Bern: hep Verlag.

Ittner, Doris; Beeli-Zimmermann, Sonja; Müller, Karin (13 September 2022). Comparing teachers’ and students’ beliefs on subject-integrated digital literacy education (DLE) – an analysis of verbal and visual data. In: Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF), Jahrestagung. Universität Lausanne. 2022.

Beeli-Zimmermann, Sonja; Staub, Sabina (2020). Die Nutzung der Auffangzeit für individualisierenden Unterricht. In: Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis (pp. 50-61). Bern: hep Verlag

Beeli, Sonja; Staub, Sabina; Wannack, Evelyne (2020). Chancen und Risiken der Zwei-Kamera-Strategie. Erfahrungsbericht aus einer videobasierten Unterrichtsbeobachtung im Kindergarten. In: Corsten, Michael; Pierburg, Melanie; Wolff, Dennis; Hauenschild, Katrin; Schmidt-Thieme, Barbara; Schütte, Ulrike; Zourelidis, Sabrina (eds.) Qualitative Videoanalyse in Schule und Unterricht (pp. 258-270). Weinheim / Basel: Beltz Juventa

Beeli-Zimmermann, Sonja; Wannack, Evelyne; Staub, Sabina (2020). Videobasierte Unterrichtsforschung: Aufnahmen mit zwei Kameras – und dann? Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 21 (2). 10.17169/fqs-21.2.3298

Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) (2020). Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis: Vol. 9. Bern: hep Verlag.

Rennert, Christian; Rüger, Stella; Beeli-Zimmermann, Sonja (2019). Mixed Methods in erziehungswissenschaftlichen Studiengängen. In: Lüdemann, Jasmin; Otto, Ariane (eds.) Triangulation und Mixed-Methods: Reflexionen theoretischer und forschungspraktischer Herausforderungen. Studien zur Schul- und Bildungsforschung: Vol. 76 (pp. 287-328). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-24225-1_10

Beeli-Zimmermann, Sonja; Nydegger, Annegret (2019). The usefulness of "Maths Histories" as (part of) a holistic assessment tool. In: Kelly, Beth; Dalby, Diane; Kaye, David; Stacey, Jenny (eds.) Proceedings of the 25th International Conference of Adults Learning Maths – A Research Forum (ALM) (pp. 28-34). London: UCL Institute of Education

Beeli-Zimmermann, Sonja (2019). Extending belief research to adult basic education: an exploration of some adult educators’ beliefs about numeracy and its teaching. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung (42), pp. 357-377.

Beeli, Sonja (2018). “I’ve Never Cooked with My Maths Teacher”—Moving Beyond Perceived Dualities in Mathematical Belief Research by Focusing on Adult Education. In: Safford-Ramus, Katherine; Maaß, Jürgen; Süss-Stepancik, Evelyn (eds.) Contemporary Research in Adult and Lifelong Learning of Mathematics: International Perspectives. ICME-13 Monographs (pp. 183-208). Cham: Springer International Publishing 10.1007/978-3-319-96502-4_11

Hector-Mason, Anestine; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) (2015). Proceedings of the 21st International Conference of Adults Learning Mathematics — A Research Forum (ALM). Bern: Universität Bern.

Beeli-Zimmermann, Sonja (2015). From teaching literacy to teaching numeracy: How numeracy teacher’s previous experiences shape their teaching beliefs. Literacy and Numeracy Studies, 23 (1), pp. 20-49. 10.5130/lns.v23i1.4423

Beeli-Zimmermann, Sonja (2014). Beyond questionnaires – Exploring adult education teachers’ mathematical beliefs with pictures and interviews. ALM International Journal, 9 (2), pp. 35-53.

Beeli-Zimmermann, Sonja (2011). 'You have to find a location where you will sell, where you think you will sell most' – Exploring the numeracy skills of female microcredit clients in Nicaragua. Literacy and Numeracy Studies, 19 (1), pp. 5-49.

Carigiet, Tamara; Beeli-Zimmermann, Sonja (2010). Schulleistungen und Heterogenität. Dokumentation zur Erhebung der Befragung der Schülerinnen und Schüler, der Eltern und der Lehrpersonen (Forschungsbericht Nr. 41). Bern: Universität Bern, Institut für Erziehungswissenschaft, Abteilung Pädagogische Psychologie.

This list was generated on Sat Oct 12 08:01:14 2024 CEST.