PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Mit Erfolg durchs Gymnasium (MEGY)

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Name | Item Type | No Grouping
Jump to: 2024 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018
Number of items: 11.

2024

Weich, Miriam; Göllner, Richard; Stalder, Barbara E. (2024). Subject and time specificity of students' cognitive, behavioral, and emotional engagement at school. Learning and Individual Differences, 114, p. 102511 Elsevier. 10.1016/j.lindif.2024.102511

2022

Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam (2022). Successful pathways through upper secondary general school: Exploring the development of subject-specific (dis-)engagement and its effect on student success. Study aims, design and sample. Bern: PHBern. 10.5281/zenodo.7010928

2021

Templer, Franziska; Lehmann, Sabine; Weich, Miriam; Stalder, Barbara E. (2021). GYM3 und GYM4: Fernunterricht und Vorbereitung aufs Studium. Ergebnisse zur vierten und fünften Befragung [MEGY-Info 04]. Bern: PHBern.

2020

Weich, Miriam; Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska (2020). Individuelle Interessenprofile – Wen interessiert Deutsch, Französisch oder Mathematik? Gymnasium Helveticum (1), pp. 6-8.

Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam; Käser, Janko; Lüthi, Fabienne (2020). Am Ende der GYM2: Ergebnisse zur dritten Befragung: MEGY-Info 03. Bern: PH Bern.

Lüthi, Fabienne (2020). Mit Erfolg durchs Gymnasium (MEGY). (Im Strandboden 19/20). Biel-Seeland: Gymnasium, Fachmittelschule und Wirtschaftsmittelschule.

Weich, Miriam; Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska (2020). Profils d’intérêt individuels – l’allemand, le français et les mathématiques intéressent-ils les mêmes élèves? Résultats du projet de recherche MEGY de la HEP Berne. Gymnasium Helveticum (1), pp. 6-8.

2019

Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam; Lüthi, Fabienne (2019). Am Ende der GYM1: Ergebnisse zur zweiten Befragung 2018 [MEGY-Info 02]. (MEGY-Info 02). Bern: PHBern.

Stalder, Felix (2019). Mit Erfolg durchs Gymnasium. Education. Amtliches Schulblatt des Kantons, 5 (19), pp. 60-61.

Weich, Miriam; Stalder, Barbara E. (2019). Mathematik, Engagement und Leistung am Gymnasium: Eine Mixed-Method-Studie bei Lehrpersonen sowie Schülerinnen und Schülern an gymnasialen Maturitätsschulen. Bern: PHBern. 10.5281/zenodo.3581988

2018

Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam; Lüthi, Fabienne (2018). Einstieg in die GYM1: Ergebnisse zur ersten Befragung 2018. (MEGY-Info 01). Bern: PHBern.

This list was generated on Wed Oct 30 21:32:27 2024 CET.