PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Kamm, Chantal

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 15.

Kamm, Chantal; Maag Merki, Katharina; Suter, Francesca; Schoch, Jürg (2023). Reduktion von Bildungsbenachteiligung in der Volksschule. Theoretische Grundlagen und konkrete Handlungsmöglichkeiten. Allianz Chance+.

Kamm, Chantal; Heers, Marieke; Hupka-Brunner, Sandra; Gomensoro, Andrés (2023). Das longitudinale Mixed Methods-Design der PICE-Studie (Parental Investment in Children's Education). (TREE Tech Paper Series 2). Bern: TREE Technical Paper Series.

Kamm, Chantal (2023). Wie Berufsverbände Berufe vermitteln. Transfer, Berufsbildung in Forschung und Praxis, 2023 (1), pp. 1-3.

Kamm, Chantal; Gomensoro, Andrés; Heers, Marieke; Hupka-Brunner, Sandra (2023). Parental Investment in Children’s Educational Pathways: A Comparative View on Swiss and Migrant Families. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 49 (2), pp. 367-394. 10.2478/sjs-2023-0019

Bürgi, Regula; Kamm, Chantal (2022). Konstruktionen von Berufen: Wie Berufsverbände Berufe vermitteln. Swiss Journal of Sociology, 48 (1), pp. 215-239.

Kamm, Chantal; Gomensoro, Andrés; Heers, Marieke; Hupka-Brunner, Sandra (2022). Aspiring High in the Swiss VET-Dominated Education System: Second Generation Young Adults and Their Immigrant Parents. Journal of Vocational Education & Training, 75 (1), pp. 155-174. 10.1080/13636820.2022.2139746

Kesser, Stefan; Kamm, Chantal; Dernbach-Stolz, Stefanie (2021). Das Schweizer Übergangssystem im Schatten der vielbeachteten Berufsbildung. In: Dernbach-Stolz, Stefanie; Eigenmann, Philipp; Kamm, Chantal; Kessler, Stefan (eds.) Transformationen von Arbeit, Beruf und Bildung in internationaler Betrachtung (pp. 297-322). Wiesbaden: Springer VS https://doi.org/10.1007/978-3-658-32682-1_16

Dernbach-Stolz, Stefanie; Eigenmann, Philipp; Kamm, Chantal; Kessler, Stefan (eds.) (2021). Transformationen von Arbeit, Beruf und Bildung in internationaler Betrachtung. Internationale Berufsbildungsforschung. Wiesbaden: Springer VS. 10.1007/978-3-658-32682-1

Kamm, Chantal (2021). Vorstellungen von Bildungsgerechtigkeit als kollektive Orientierung? Die Rekonstruktion von Kollektivität/Divergenz in Primarschulen in benachteiligten Lagen. In: Zala-Mezö, Enikö; Häbig, Julia; Bremm, Nina (eds.) Dokumentarische Methode in der Schulentwicklungsforschung (pp. 59-75). Münster & New York: Waxmann

Kamm, Chantal (2021). Schulentwicklung ermöglichen in herausfordernden Lagen. journal für lehrerInnenbildung, 2021 (4), pp. 76-86. 10.35468/jlb-04-2021

Maag Merki, Katharina; Buehlmann, Franziska; Kamm, Chantal; Truniger, Annina; Emmerich, Marcus (2020). Support of students in primary schools: a comparative case study in a selective educational system. Journal of Curriculum Studies, 53 (2021), pp. 279-297. https://doi.org/10.1080/00220272.2020.1734663

Kamm, Chantal; Gebhardt, Anja; Gonon, Philipp; Brühwiler, Christian; Dernbach-Stolz, Stefanie (2019). Learners’ perceptions of a career guidance curriculum in different school-based support systems in Switzerland. Journal of Vocational Education & Training, pp. 375-395. https://doi.org/10.1080/13636820.2019.1610474

Kamm, Chantal; Gebhardt, Anja (2019). Risk Patterns and Bounded Agency in Vocational Orientation. Studia paedagogica: Transitions in Educational Contexts, 24 (2), pp. 11-31. https://doi.org/10.5817/SP2019-2-1

Kamm, Chantal (2019). Konzeptionen von Förderung, Selektion und Gerechtigkeit: Eine rekonstruktive Studie an Primarschulen in herausfordernden Lagen. Rekonstruktive Bildungsforschung. Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-25782-8

Kamm, Chantal (2018). Gestaltungsformen effektiver Zusammenarbeit in längerfristigen studentischen Arbeitsgruppen. die hochschullehre (4), pp. 605-630.

This list was generated on Sun Mar 3 20:02:21 2024 CET.