Gasser, Luciano
Up a level |
Gasser, Luciano; Preisig, David; Frei, Anna; Dammert, Yvonne; Egger, Sara; Murphy, P. Karen (2025). Effects of a literary intervention on interaction quality in small-group discussions in the upper elementary grades. Learning and Instruction, 95 (95), p. 101996. 10.1016/j.learninstruc.2024.101996
Kumschick, Irina Rosa; Torchetti, Loredana; Gasser, Luciano; Tettenborn, Annette (2023). How controllable versus uncontrollable cognitions affect emotion processing during classroom disruptions: A video study with preservice teachers. Teaching and Teacher Education, 135, p. 104317. 10.1016/j.tate.2023.104317
Dammert, Yvonne; Gasser, Luciano (2022). Literarisch-dialogische Unterrichtsgespräche begleiten lernen: Ein videobasiertes Coachingprogramm für Lehrpersonen. In: Heins, Jochen; Kleinschmidt-Schinke, Katrin; Wieser, Dorothee; Wiesner, Esther (eds.) Üben: Theoretische und empirische Perspektiven in der Deutschdidaktik. SLLD-B: Vol. 5 (pp. 299-326). Bochum: Sprachlich-literarisches Lernen und Deutschdidaktik 10.46586/SLLD.248
Gasser, Luciano; Dammert, Yvonne; Murphy, Karen P. (2022). How Do Children Socially Learn from Narrative Fiction: Getting the Lesson, Simulating Social Worlds, or Dialogic Inquiry? Educational Psychology Review, 34 (3), pp. 1445-1475. 10.1007/s10648-022-09667-4
Gasser, Luciano; Cillessen, Antonius; Huber, Christian; Mainhard, Tim; Müller, Christoph; Zurbriggen, Carmen (2022). Editorial: The Role of Teachers in Students’ Social Inclusion in the Classroom. Frontiers in Education, 2022 (7), pp. 1-3. 10.3389/feduc.2022.830973
Sette, Stefania; Gasser, Luciano; Grütter, Jeanine (2020). Links Between Teachers’ Liking of Students, Peer Inclusion, and Students’ Academic Achievement: A Two-Wave Longitudinal Study. Journal of Youth and Adolescence, 49 (3), pp. 747-756. 10.1007/s10964-019-01048-5
Gasser, Luciano; Dammert, Yvonne (2019). Ein Prozessmodell zur Entwicklung und Erforschung moral-pädagogischer Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 37 (3), pp. 322-337. 10.25656/01:21763
Grütter, Jeanine; Gasser, Luciano; Zuffiano, Antonio; Meyer, Bertolt (2018). Promoting Inclusion Via Cross‐Group Friendship: The mediating role of change in trust and sympathy. Child Development, 89 (4), pp. 414-430 John Wiley & Sons, Ltd. 10.1111/cdev.12883
Gasser, Luciano; Althof, Wolfgang (2018). Moralische Erziehung und die Förderung moralischer Erziehungskompetenzen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Schärer, Hans-Rudolf; Zutavern, Michael (eds.) Das professionelle Ethos von Lehrerinnen und Lehrern (pp. 17-42). Münster: Waxmann
Gasser, Luciano; Malti, Tina (2018). Moralische Entwicklung. In: Gniewosz, Burkhard; Titzmann, Peter (eds.) Handbuch Jugend: Psychologische Sichtweisen auf Veränderungen in der Adoleszenz (pp. 256-273). Stuttgart: Kohlhammer
Gasser, Luciano; Grütter, Jeanine; Torchetti, Loredana (2018). Inclusive classroom norms, children's sympathy, and intended inclusion toward students with hyperactive behavior. Journal of School Psychology, 71, pp. 72-84. 10.1016/j.jsp.2018.10.005
Gasser, Luciano; Grütter, Jeanine; Buholzer, Alois; Wettstein, Alexander (2018). Emotionally supportive classroom interactions and students' perceptions of their teachers as caring and just. Learning and Instruction, 54, pp. 82-92. 10.1016/j.learninstruc.2017.08.003
Gasser, Luciano; Althof, Wolfgang (2018). Developing teachers' cognitive strategies of promoting moral reasoning and behavior in teacher education. In: International handbook of research on teacher education (pp. 387-402). London: Sage 10.4135/9781529716627
Grütter, Jeanine; Gasser, Luciano; Malti, Tina (2017). The role of cross-group friendship and emotions in social exclusion. Journal of Research in Developmental Disabilities, 62, pp. 137-147. https://doi.org/0.1016/j.ridd.2017.01.004
Gasser, Luciano; Grütter, Jeanine; Torchetti, Loredana; Buholzer, Alois (2017). Competitive classroom norms and exclusion of children with academic and behavior difficulties. Journal of Applied Development Psychology, 49, pp. 1-11. 10.1016/j.appdev.2016.12.002
Aeppli, Jürg; Gasser, Luciano; Gutzwiller, Eveline; Tettenborn, Annette (2016). Empirisches wissenschaftliche Arbeiten: Ein Studienbuch für die Bildungswissenschaften. Bad Heilbrunn: Klinkhardt UTB.
Wettstein, Alexander; Ramseier, Erich; Scherzinger, Marion; Gasser, Luciano (2016). Unterrichtsstörungen aus Lehrer- und Schülersicht.: Aggressive und nicht aggressive Störungen im Unterricht aus der Sicht der Klassen-, einer Fachlehrperson und der Schülerinnen und Schüler. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (4), pp. 171-183. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000159
Chilver-Stainer, Jennifer; Perrig-Chiello, Pasqualina; Gasser, Luciano (2015). Einschluss oder Ausschluss von Gleichaltrigen mit Hörschädigung? Einschlussentscheidungen von hörenden Kindern und Jugendlichen aus integrativen Klassen. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 62, pp. 30-39. http://dx.doi.org/10.2378/PEU2014.art08d
Gasser, Luciano; Tettenborn, Annette (2015). Editorial: Sozialer Einschluss und schulische Inklusion: Psychologie in Erziehung und Unterricht. Erziehung und Unterricht, 62 (1), p. 1. 10.2378/peu2015.art01d
Gasser, Luciano; Tettenborn, Annette (2015). Moralische Urteile zu behinderungsbasiertem Ausschluss von Lehrpersonen und Klassenkameraden als Prädiktoren für das Ausschlussverhalten des Kindes. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 62 (1), p. 30. 10.2378/PP2014.art07d
Gasser, Luciano; Malti, Tina; Buholzer, Alois (2014). Swiss children’s moral and psychological judgments about exclusion of children with disabilities. Child Development, 85 (2), pp. 532-548. 10.1111/cdev.12124
Chilver-Stainer, Jennifer; Gasser, Luciano; Perrig-Chiello, Pascqualina (2014). Children's and adolescents' moral Emotion attributions and judgments about social exclusion of peers with Hearing impairments. Journal of Moral Education, 43 (3), pp. 235-249. 10.1080/03057240.2014.913515
Gasser, Luciano; Malti, Tina; Buholzer, Alois (2013). Children’s Moral Judgments and Moral Emotions following Exclusion of Children with Disabilities: Relations with Inclusive Education, Age, and Contact Intensity. Journal of Research in Developmental Disabilities, 34, pp. 948-958. https://doi.org/0.1016/j.ridd.2012.11.017
Gasser, Luciano; Chilver-Stainer, Jennifer; Tempelmann, Sebastian (2013). Das Verständnis von geistiger und körperlicher Behinderung: Zusammenhänge mit Alter, Kontakt und Einstellungen. Empirische Sonderpädagogik, 5, pp. 361-373.
Gasser, Luciano; Malti, Tina; Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline (2012). Aggressive and nonaggressive children's moral judgments and moral emotion attributions in situations involving retaliation and unprovoked aggression. Journal of Genetic Psychology, 173, pp. 417-439. 10.1080/00221325.2011.61465
Malti, Tina; Killen, Melanie; Gasser, Luciano (2012). Social judgments and emotion attributions about exclusion in Switzerland. Child Development, 83 (2), pp. 697-711. 10.1111/j.1467-8624.2011.01705.x
Gasser, Luciano; Chilver-Stainer, Jennifer; Buholzer, Alois; Perrig-Chiello, Pascqualina (2012). Soziales und moralisches Denken von Kindern über dein Ein- und Ausschluss behinderter Kinder. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 26 (1), 031-042. 10.1024/1010-0652/a000058
Gasser, Luciano; Malti, Tina (2012). Children's and friend's moral development: Relations with aggressive and prosocial behavior. International Journal of Behavioral Development, 36 (5), pp. 358-366. 10.1177/0165025412448353
Gasser, Luciano; Malti, Tina (2011). Relationale und physische Aggression in der mittleren Kindheit - Zusammenhänge mit moralischem Wissen und moralischen Gefühlen. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 43 (1), pp. 29-38. 10.1026/0049-8637/a000030
Gasser, Luciano; Chilver-Stainer, Jennifer; Buholzer, Alois (2011). Einstellungen nichtbehinderter Kinder gegenüber Kindern mit einer körperlichen oder geistigen Behinderung in integrativen und nicht integrativen Schulklassen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 16 (1), pp. 30-35.
Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline; Gasser, Luciano; Malti, Tina (2010). Moral emotions and moral judgments in children's narratives: Comparing real-life and hypothetical transgressions. In: New Directions for Child and Adolescent Development 2010 (pp. 11-31). San Francisco: Jossey-Bass 10.1002/cd.273
Malti, Tina; Gasser, Luciano; Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline (2010). Children’s interpretive understanding, moral judgments, and emotion attributions: Relations to social behavior. British Journal of Developmental Psychology, 28 (2), pp. 275-292. 10.1348/026151009X403838
Malti, Tina; Gasser, Luciano; Buchmann, Marlis (2009). Emotion attributions and moral reasoning of aggressive and prosocial children. Aggressive Behavior, 35 (1), pp. 90-102. 10.1002/ab.20289
Gasser, Luciano; Keller, Monika (2009). Are the Competent the Morally Good? Perspective Taking and Moral Motivation of Children Involved in Bullying. Social Development, 18, pp. 798-816. 10.1111/j.1467-9507.2008.00516.x|