PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Baumgartner, Adrian

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 11.

Baumgartner, Adrian; Jost, Kathrin (2019). Flexibel, praxisnah, individualisiert: Der Masterpilotstudiengang Sekundarstufe I. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 37 (1), pp. 83-95. 10.25656/01:19107

Notari, Michele; Baumgartner, Adrian; Herzog, Walther (2013). Social skills as predictors of communication, performance and quality of collaboration in project-based learning. Journal of computer assisted learning, 30 (2), pp. 132-147.

Baumgartner, Adrian (2011). Ein Selbstinterview zur Reflexion des eigenen Lehr-Lern-Verständnisses. In: Wehr, Silke; Tribelhorn, Thomas (eds.) Bolognagerechte Hochschullehre: Beiträge aus der hochschuldidaktischen Praxis (pp. 271-287). Bern: Haupt Verlag

Notari, Michele; Baumgartner, Adrian (2011). Social skills as predictors of satisfaction and performance in a project-based learning CSCL environment: An empirical study. In: Spada, Hans; Stahl, Gerry; Miyake, Naomi; Law, Nancy (eds.) Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice. CSCL 2011 Conference Proceedings (pp. 601-605). Hong Kong: International Society of the Learning Sciences

Notari, Michele; Baumgartner, Adrian (2011). Individual and group level expressions of social skills as predictors of satisfaction & performance. Proceedings of a conference (International Conference: Education for a Global Networked Society), pp. 345-348.

Baumgartner, Adrian (2011). Prozessbegleitende Evaluation von Lehrveranstaltungen. In: Wehr, Silke; Tribelhorn, Thomas (eds.) Bolognagerechte Hochschullehre: Beiträge aus der hochschuldidaktischen Praxis (pp. 167-179). Bern: Haupt Verlag

Notari, Michele; Baumgartner, Adrian (2010). The impact of the distribution of social skills within learning groups in a CSCL-setting: An empirical pilot study. In: Gomez, Kimberly; Lyons, Leilah; Radinsky, Joshua (eds.) Learning in the Disciplines: Proceedings of the 9th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2010): Short Papers, Symposia, and Selected Abstracts (pp. 288-290). Chicago: International Society of the Learning Sciences

Baumgartner, Adrian (2010). Das Emotionsverständnis von viktimisierten und mobbenden Kindern im Kindergarten - Ansatzpunkte für eine Prävention? Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 59 (7), pp. 513-528.

Baumgartner, Adrian; Alsaker, Françoise D. (2008). Soziale Kompetenzen von mobbinginvolvierten Kindern. In: Malti, Tina; Perren, Sonja (eds.) Soziale Kompetenz bei Kindern und Jugendlichen: Entwicklungsprozesse und Förderungsmöglichkeiten (pp. 70-88). Stuttgart: Kohlhammer

Baumgartner, Adrian (2008). Mobbing und AD(H)S: Ursachen, Auswirkungen und Lösungsansätze. Elpost, 34, pp. 4-9 Elpos Schweiz.

Baumgartner, Adrian (2007). Soziale Kompetenz, Verhaltensauffälligkeiten und ihr Zusammenspiel bei mobbinginvolvierten Kindern im Kindergarten. (Dissertation)

This list was generated on Mon Dec 2 22:17:28 2024 CET.