Lüthi, Fabienne
Up a level |
Journal Article
Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E.; Elfering, Achim (2021). Apprentices’ Resources at Work and School in Switzerland: A Person-Centred Approach. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 8 (2), pp. 224-250. 10.13152/IJRVET.8.2.5
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2020). Job resources and career success of IVET graduates in Switzerland: a different approach to exploring the standing of VET. Journal of Vocational Education & Training, 72 (2), pp. 189-208. 10.1080/13636820.2020.1721735
Kost, Jakob; Lüthi, Fabienne; Fischer, Jan (2017). Die Berufsmaturitätsquote zwischen Volatilität und Stabilität – eine bildungspolitische Herausforderung. Newsletter der SGAB - Schweizerische Gesellschaft für angewandte Berufsbildungsforschung, 2017 (1), pp. 1-6.
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2017). Nach der Lehrvertragsauflösung packen viele Lernende die zweite Chance. Education, 17 (1), pp. 40-41.
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2016). Lehrvertrag aufgelöst – Berufsabschluss gefährdet? SGAB-Newsletter, pp. 1-27.
Lüthi, Fabienne; Edelmann, Doris (2015). Chancenförderung in der Spielgruppe – und was geschieht in der Familie? Eine Typologie der familialen Bildungsorte im Rahmen der Studie CANDELA. Frühe Bildung, 4 (4), pp. 182-188. 10.1026/2191-9186/a000203
Newspaper or Magazine Article
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2016). Contrat d’apprentissage résilié – certificat en danger? Newsletter de la SRFP - Société Suisse pour la recherche appliquée en matière de formation professionnelle, pp. 1-6.
Book Section
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2022). Enhancing the standing of VET in Switzerland. In: Billett, Stephen; Stalder, Barbara E.; Aarkrog, Vibe; Choy, Sarojni; Hodge, Stev (eds.) The standing of vocational education and the occupations it serves: Current concerns and strategies for enhancing that standing. 32 (pp. 19-45). Switzerland: Springer 10.1007/978-3-030-96237-1_2
Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E. (2019). Who stays – who moves? How core self-evaluations are linked to changing resources in the workplace and school. In: Stalder, Barbara E.; Nägele, Christof (eds.) Trends in vocational education and training research, Vol. II: Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) (pp. 259-268). Bern: VETNET 10.5281/zenodo.337757
Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E. (2019). Work- and school-related profiles of apprentices’ learning resources. In: Deissinger, Thomas; Hauschildt, Ursel; Gonon, Philipp; Fischer, Silke (eds.) Contemporary Apprenticeship Reforms and Reconfigurations. Proceedings of the Eight Research Conference of the International Network for Innovative Apprenticeships (pp. 92-95). Konstanz: LIT Verlag
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2018). Learning within and beyond the borders of schools and workplaces. In: Moreno Herrera, Lázaro; Teräs, Marianne; Gougoulakis, Petros (eds.) Vocational Education & Training - the World of Work and Teacher Education. Emergent issues in Research on Vocational Education & Training: Vol. 3 (pp. 249-276). Stockholm: Premiss förlag
Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E. (2018). Situational and individual resources predict learning opportunities and career outcomes in VET. In: Trends in vocational education and training research: Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (pp. 226-237). Bern: VETNET 10.5281/zenodo.1407753
Report
Weich, Miriam; Lüthi, Fabienne; Templer, Franziska; Stalder, Barbara E. (2023). Erfolgreich übergetreten? Mathematikleistungen und Engagement in naturwissenschaftlichen Studiengängen. Bern: Pädagogische Hochschule Bern.. 10.5281/zenodo.7782554
Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam; Käser, Janko; Lüthi, Fabienne (2020). Am Ende der GYM2: Ergebnisse zur dritten Befragung: MEGY-Info 03. Bern: PH Bern.
Lüthi, Fabienne (2020). Mit Erfolg durchs Gymnasium (MEGY). (Im Strandboden 19/20). Biel-Seeland: Gymnasium, Fachmittelschule und Wirtschaftsmittelschule.
Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam; Lüthi, Fabienne (2019). Am Ende der GYM1: Ergebnisse zur zweiten Befragung 2018 [MEGY-Info 02]. (MEGY-Info 02). Bern: PHBern.
Stalder, Barbara E.; Templer, Franziska; Weich, Miriam; Lüthi, Fabienne (2018). Einstieg in die GYM1: Ergebnisse zur ersten Befragung 2018. (MEGY-Info 01). Bern: PHBern.