PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Brugger, Ladina

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 5.

Journal Article

Röthlisberger, Martina; Brugger, Ladina; Juska-Bacher, Britta (2023). What cues do children use to infer the meaning of unknown words while reading? Empirical data from German-speaking third graders. Zeitschrift für Sprachwissenschaft, pp. 1-27 De Gruyter Mouton. 10.1515/zfs-2023-2008

Juska-Bacher, Britta; Brugger, Ladina; Korthus, Rahel; Zangger, Christoph (2021). Definitionskompetenzen von Erst- und Zweitklässlern. Mit einem Ausblick auf die weitere Entwicklung. Muttersprache, 131 (2), pp. 117-137. 10.53371/60203

Brugger, Ladina; Juska-Bacher, Britta (2021). Assessing primary grade children’s lexical inferencing strategies while reading – A review. Bulletin suisse de linguistique appliquée, 113, pp. 213-232.

Book Section

Juska-Bacher, Britta; Röthlisberger, Martina; Brugger, Ladina; Zangger, Christoph (2021). Lesen im 1. Schuljahr: Die Bedeutung von phonologischer Bewusstheit, Benennungsgeschwindigkeit und Wortschatz. In: Gailberger, Steffen; Sappok, Christopher (eds.) Weiterführende Grundlagenforschung in der empirischen Leseforschung und Lesedidaktik. Theorie – Empirie – Didaktik. SLLD-B: Vol. 1 (pp. 11-26). Bochum: Universitätsbibliothek der Ruhr-Universität Bochum 10.46586/SLLD.189

Book

Juska-Bacher, Britta; Brugger, Ladina; Lingg, Martina (2024). Wie Drittklässler:innen beim Lesen unbekannte Wörter entschlüsseln oder „einfach schnell geraten“? Thema Sprache – Wissenschaft für den Unterricht: Vol. 38. Bielefeld: wbv.

This list was generated on Thu Apr 25 20:58:05 2024 CEST.