PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Items where Year is 2025

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | P | R | S | T | V | W | Z
Number of items: 104.

A

Althaus, Irene; Perrin, Raphael (2025). Integrating Sustainability into Pre-Service Language Teacher Education: Insights from the University of Teacher Education Lucerne, Switzerland. Trabalhos em Linguística Aplicada, 64, e025028. 10.1590/01031813v64120258679130

Anonym (2025). Relations between graphomotor self-concept and graphomotor skills: A longitudinal study in early school age [Dataset]. In: Relations between graphomotor self-concept and graphomotor skills: A longitudinal study in early school age.

B

Benz, Robin (2025). Geographical constraints and upper secondary track choice: does distance to schools prevent students from entering school-based programmes? Review of Regional Research. 10.1007/s10037-025-00249-9

Benz, Robin; Ackermann, Tobias (2025). Disadvantaged by chance? Examining the persistence of relative age effects on educational achievement. Frontiers in Education, 10, 10:146361. 10.3389/feduc.2025.1463619

Bernecker, Katharina; Becker, Daniela; Guobyte, Aiste (2025). High self-control individuals prefer meaning over pleasure. Social Psychological and Personality Science SAGE. 10.1177/19485506251323948

Borgmann, Michèle (2025). Promoting women’s genital self-image with vulva photographs and information about genital appearance and function: An online experiment. The Journal of Sexual Medicine, 22 (7), pp. 1226-1235. 10.1093/jsxmed/qdaf111

Bosshard, Christoph; Hübner, Marco; Lacher, Martin; Richard, Andreas; Wälti, Beat; Werren, Tabea (2025). Mathbuch 1 – Mathematik Sekundarstufe I – Themenbuch [Textbook]. Baar: Klett und Balmer.

Brandenberg, Kathrin; Sahli Lozano, Caroline; Wicki, Matthias; Lustenberger, Sara; Wüthrich, Sergej (2025). Akademisches Selbstkonzept und Berufsaspirationen von Schüler:innen der Sekundarstufe I mit reduzierten Lernzielen oder einem Nachteilsausgleich. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 94, pp. 1-20. 10.2378/vhn2025.art14d

C

Conk, Caroline (2025). Videobasierte Fallarbeit zur formativen Beurteilung im Bildnerischen Gestalten. In: Bäuerlein, Kerstin; Bietenhard, Sophia; Conk, Caroline; Longhitano, Marco; Mahler, Sara (eds.) Unterrichtsvideos in der Schweizer Lehrpersonenbildung (pp. 75-86). Bern: hep https://doi.org/10.36933/9783035526622

Conk, Caroline; Bietenhard, Sophia; Aebersold Seydoux, Ursula (2025). Kompetenzorientierte fachspezifische Unterrichtsentwicklung: Das E-Portal und seine Nutzung. In: Bäuerlein, Kerstin; Bietenhard, Sophia; Conk, Caroline; Longhitano, Marco; Mahler, Sara (eds.) Unterrichtsvideos in der Schweizer Lehrpersonenbildung (pp. 89-103). Bern: hep https://doi.org/10.36933/9783035526622

Conrad, Sarah-Jane (2025). a plea for a child-orientated ethics of childhood. childhood & philosophy, 21, pp. 1-25 international council of philosophical inquiry with children. 10.12957/childphilo.2025.88327

D

Dubach, Josua (2025). Spiegelungen spielend entdecken. 4 bis 8, Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe 6/2025 «Schwerpunkt Spiegel», 6, pp. 6-7 Schulverlag plus.

Dubach, Josua; Anzeneder, Sofia; Tempelmann, Sebastian; Cacchione, Trix (2025). Effects of school-based immersive virtual reality interventions on learning in the K-6 range: A systematic literature review. Computers & Education: X Reality, 7, p. 100117 ELSEVIER. 10.1016/j.cexr.2025.100117

Dubach, Josua; Defila, Claudia; Wickli, Anna-Barbara (2025). Dossier Weitblick NMG: UNSERE KÖRPER - Entdecken, staunen, verstehen. Bern: Schulverlag plus

Dubach, Josua; Kümin, Beatrice (2025). Mit klaren Zielen ins Museum. SCHULEkonkret, 2025 (3), pp. 10-14 KünzlerBachmann Verlag.

E

Egger, Sara; Gasser, Luciano; Frei, Anna; Preisig, David; Beissert, Hanna; Dammert, Yvonne (2025). Promoting children's social reasoning about immigration-based exclusion and bystander behavior through literary discussions. Frontiers in Psychology, 3, p. 1549126. 10.3389/fdpys.2025.1549126

F

Ferrero, Lara; Kolb, Jasmin; Duschletta, Tatjana; Till, Christoph (12 February 2025). Multiprofessionelle Kooperation in der Sprachunterstützung – Chancen und Herausforderungen. Fokusgruppeninterviews mit Regellehrpersonen, Logopäd:innen und Schulischen Heilpädagog:innen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 31 (1), pp. 28-33. 10.57161/z2025-01-05

Furrer, Vitus; Zolliker, Tobias; Valkanover, Stefan (25 September 2025). Persönlichkeitsbildung durch Bergsport. bergundsteigen, 34 (132), pp. 26-34.

G

Ganguillet, Simone (2025). Différenciation dans l’enseignement du français : une étude dans des classes multi-âges. Contextes et didactiques, 25. 10.4000/14aa8

Ganguillet, Simone (2025). Koch, Corinna & Schmitz, Sabine. edd. 2023. Belgien – anregend anders. Fachwissenschaft und Fachdidaktik untersuchen die Vielfalt der Sprachen, Literaturen und Kulturen in Belgien. Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik, 19 (1), pp. 132-136.

Gasser, Luciano; Preisig, David; Frei, Anna; Dammert, Yvonne; Egger, Sara; Murphy, P. Karen (2025). Effects of a literary intervention on interaction quality in small-group discussions in the upper elementary grades. Learning and Instruction, 95 (95), p. 101996. 10.1016/j.learninstruc.2024.101996

Gomensoro, Andrés; Heers, Marieke; Kamm, Chantal; Hupka-Brunner, Sandra (2025). The Impact of Tracking in a Stratified Educational System on Idealistic Educational Aspirations in Migrant and Native Families. Research in Social Stratification and Mobility, 97, p. 101022 Elsevier. 10.1016/j.rssm.2025.101022

Gonçalves, Maria de Lurdes; Zingg, Irene (2025). Fokus Migrationssprachen – genügt Anerkennung? Berner Schule, 2025 (5), p. 37 Bildung Bern.

Greder-Specht, Christine; Schüpbach, Renate; Ryser, Sarah (January 2025). Kooperativ-forschendes Lehren und Lernen in der Ausbildung hinsichtlich der Lesekompetenzförderung. In: Stark durch Kooperation – Gemeinsam Forschen(d) lernen als Weg zur evidenz-informierten Lehrpraxis Beiträge der Tagung Hochschuldidaktik 2024. PHBern. 17.06.2024.

Grünig, Anna Katharina; Holliger, Susanna Ursula (2025). Aha! WAH. Band 2: Ernähren, Managen [Textbook]. Aha! WAH: Vol. 2. hep.

Gubler, Moritz (2025). Klimawandel. In: Probst, Matthias; Labudde, Corinne; Egli, Hans-Rudolf; Hasler, Martin (eds.) Geografie. Wissen und verstehen - Ein Handbuch für die Sekundarstufe II (pp. 113-141). Bern: hep

Gubler, Moritz (2025). Buchbesprechung: Reinfried, S. (Hrsg.). (2023). Geographie unterrichten lernen. Die Didaktik der Geographie. Berlin: Cornelsen, 424 Seiten. In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung (BzL). BzL: Vol. 43 (pp. 295-296). Berlin: Cornelsen 10.57694/7890

Gubler, Moritz; Rafflenbeul, Julia (April 2025). Der Stadthitze auf den Fersen. Geographie heute, 46 (373) Friedrich.

Guidon, Irene; Hostettler Schärer, Janine; Baumgartner, Adrian; Bernhard, Deborah; de Mello, Anne Christe; Calastri, Sabina; Roth, Katharina; Vogel, Yvonne (2025). Strukturierte Berufseinführung als Scharnier zwischen Aus- und Weiterbildung. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 2025 (2), pp. 172-187. 10.36950/bzl.43.2.2025.10394

H

Hascher, Tina; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Saxer, Katja (2025). Wohlbefinden, Arbeitszufriedenheit und Enthusiasmus von Lehrpersonen – zum Versuch einer Abgrenzung der Konstrukte (In Press). In: Bach, Andreas; Hagenauer, Gerda (eds.) Motivation und Emotion von Lehrpersonen. Waxmann

Huber Nievergelt, Verena (2025). Ein Band für alle Fälle. Multifunktions-Tool. Werkspuren, 25 (2), pp. 44-45 werken.ch.

I

Innes, Helen M.; Hutchison, William; Sigl, Michael; Crick, Laura; Abbott, Peter M.; Bigler, Matthias; Chellman, Nathan J.; Davies, Siwan M.; Kutterolf, Steffen; McConnell, Joseph R.; Severi, Mirko; Sparks, R. Stephen J.; Svensson, Anders; Wolff, Eric W.; Rae, James W. B.; Burke, Andrea (2025). Ice core evidence for the Los Chocoyos supereruption disputes millennial-scale climate impact. Communications Earth & Environment, 6 (1). 10.1038/s43247-025-02095-6

J

Jenni, Gabriel; Wettstein, Alexander; Schneider, Ida; Kühne, Fabienne; grosse Holtforth, Martin; La Marca, Roberto (2025). Social overload and fear of negative evaluation mediate the effect of neuroticism on classroom disruptions that predicts occupational problems in teachers over two years. Social Psychology of Education, 28 (1) Springer. 10.1007/s11218-025-10024-w

Joachim, Karin (2025). Der Ansatz der Neuen Autorität und die Schule als Ort der Begegnung. In: Crain, Fitzgerald (ed.) Beziehungsraum Schule zwischen Freiheit und Kontrolle (pp. 101-122). Zürich: edition 8

Jutzi, Michelle; Aguilar, Luis; Stampfli, Barbara (2025). Collaborative or distributed? Exploring the context-dependent variations in leadership after-school programs. Frontiers in Education, 10. 10.3389/feduc.2025.1537035

Jutzi, Michelle; Windlinger, Regula; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (2025). Trends, Herausforderungen und Entwicklungsperspektiven aus internationaler Perspektive. Projekt CONSENT, Bericht 2. Bern: PHBern, SPP Governance im System Schule.

Jutzi, Michelle; Windlinger, Regula; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (2025). Nationale Steuerung und Qualitätsmonitoring in Australien. Projekt CONSENT, Bericht 3. Bern: PHBern.

Jutzi, Michelle; Windlinger, Regula; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (2025). Tendances, défis et possibilités de développement d’un point de vue international. Project CONSENT, Rapport 2. Bern: PHBern.

Jutzi, Michelle; Windlinger, Regula; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (2025). Pilotage national et suivi de la qualité en Australie. Project CONSENT, Rapport 3. Bern: PHBern.

Jutzi, Michelle; Windlinger, Regula; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (7 August 2025). Impulspapier. CONSENT. Schulergänzende Tagesstrukturen: Grundlagen für die Aus- und Weiterbildung der Mitarbeitenden. Bern: PHBern

Jutzi, Michelle; Windlinger, Regula; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (7 August 2025). Document de refléxion. CONSENT. Structures d'accueil de jour parascolaire : bases pour la formation et la formation continue du personnel. Bern: PHBern

Jutzi, Michelle; Windlinger, Regula; Meyerhans, Daniela; Wicki, Thomas (3 July 2025). Personalmanagement an Schulen: Inwiefern lassen sich kantonale Steuerungskonfigurationen unterscheiden? In: SGBF 2025. PH Luzern. 03.07.2025.

K

Knickenberg, Margarita; Kullmann, Harry; Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline; Loreman, Tim; Sharma, Umesh; Avramidis, Elias; Subban, Pearl; Woodcock, Stuart (2025). Teachers’ collective efficacy with regard to inclusive practices—characteristics of a new scale and analyses from Canada, Germany and Switzerland. Frontiers in Psychology, 16, p. 1530689. 10.3389/fpsyg.2025.1530689

Krompák, Edina; Althaus, Irene; Hilsdorf Rocha, Cláudia; Hashiguti, Simone Tieme; Maciel, Ruberval Franco (2 February 2025). Linguistic and global citizenship in Swiss and Brazilian Language Education. In: Transdisziplinärer Dialog zum digitalen Wandel an Hochschulen. Universität Basel. 2.2.2025.

Krompák, Edina; Hilsdorf Rocha, Claudia; Tiemi Hashiguti, Simone; Maciel, Ruberval Franco (2 February 2025). Linguistic and global citizenship in Swiss and Brazilian Language Education. In: Transdisziplinärer Dialog zum digitalen Wandel an Hochschulen. Universität Basel. 2.2.2025.

L

Lustenberger, Sara; Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin; Hauser, Janine (2025). Opportunities or new disadvantages? The long-term impact of curriculum modifications and accommodations on post-compulsory educational trajectories. Empirical Research in Vocational Education and Training, 17 (16). 10.1186/s40461-025-00190-8

M

Mozo-Diez, Monica; Nardi, Paolo; Ramsarup, Presha; Stalder, Barbara E. (2025). Research on sustainability in vocational education and training (VET): A research workshop proposal. In: Trends in vocational education and training research. Trends in vocational education and training research: Vol. 8 (pp. 338-349). VETNET/OAPublishing 10.21240/vetcon/2025/ecer/47

N

Nägele, Christof; Stalder, Barbara E. (2025). Berufsbildung - Terra incognita? Eine integrative Übersicht über die Ausbildung von Lehrpersonen und Ausbildenden in der Schweiz. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 43 (1), pp. 9-24. 10.36950/bzl.43.1.2025.10385

Nägele, Christof; Stalder, Barbara E. (2025). Le choix de son futur métier n’est pas un processus linéaire. Transfer. Formation professionnelle dans la recherche et la pratique, 10 (13).

Nägele, Christof; Stalder, Barbara E.; Wyss, Annika (2025). Die Berufswahl ist kein linearer Prozess. Transfer. Berufsbildung in Forschung und Praxis, 10 (13).

P

Paseka, Angelika; Villiger, Caroline; Addi-Raccah, Audrey; Dusi, Paola; Kruska, Jessica; Leenders, Hélène; de Jong, Johan (2025). Relationship between school and parents: A comparative analysis of the legislative framework in five different countries. European Educational Research Journal, 24, pp. 1-23 Sage. 10.1177/14749041251338649

R

Robin, Jésabel (2025). Geiger-Jaillet, A., & Hartmann, E. (Eds.). (2024). Grenzenlos mehrsprachig. Education et formation par-delà les frontières. Strasbourg : EDBH. Babylonia. Zeitschrift für Sprachunterricht und Sprachenlernen, 2025 (2), p. 94.

Robin, Jésabel; Ganguillet, Simone (2025). Politique linguistique familiale. Interview croisée entre Jésabel Robin et Simone Ganguillet. L'éducateur, 2025 (3), pp. 11-12. 10.57694/7677

Robin, Jésabel; Ganguillet, Simone (2025). Mobilité estudiantine : lignes de force d'une HEP/PH à l'autre. La PHBern. L'éducateur, 2025 (3), p. 17. 10.57694/7678

Rodríguez Gómez, Hilda Mar; Restrepo Gil, Andrés; Stienen, Angela (2025). La escolarización y la migración. Grietas y umbrales de la inclusión. Actualidad Psicológica. Escuela y Escolaridades, 1 (548), pp. 12-14.

S

Safi, Netkey (2025). Monitoring Kontrollprüfung 2025. Bern: PHBern.

Safi, Netkey; Schönbächler, Marie-Theres; Bühler, Selina; Burri, Melodie (2025). Evaluation «MINT mobil» - Schlussbericht 2025. Bern: PHBern.

Sahbaz, Sümeyra; Topuz, Kazim; Schwartz, Seth J.; Montero-Zemora, Pablo (2025). Understanding cultural stress and mental health among Latinos in the us: probabilistic omnidirectional inference model. Annals of Operational Research. https://doi.org/10.1007/s10479-024-06448-w

Sahbaz, Sümeyra; Vo, Duyen; Salas-Wright, Christopher P.; Maldonado-Molina, Mildred M.; Clark-Ginsberg, Aaron; Brown, Eric C.; Rodri­guez, José; Oh, Sehun; Bates, Melissa M.; Schwartz, Seth J. (2025). Measuring trauma: a preliminary analysis of the hurricane-related traumatic experiences questionnaire. Climate and Development, pp. 1-14 Taylor & Francis. 10.1080/17565529.2025.2525973

Sahli Lozano, Caroline; Benz, Robin; Siefart, Fynn (2025). Aktuelle Forschungsprojekte: RILZCHECK - Vergabe und Auswirkungen von Reduzierten Individuellen Lernzielen. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 2025 (2), pp. 145-147. 10.2378/vhn2025.art12d

Sahli Lozano, Caroline; Jäggi, Andreas; Lustenberger, Sara; Heibei, Simon (2025). Ein inklusives Hochschulprogramm: Fachperson Inklusion (F-INK). Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 31 (07), pp. 15-20. 10.57161/z2025-07-03

Sahli Lozano, Caroline; Wicki, Matthias; Wüthrich, Sergej; Setz, Fabian (2025). A systematic review and meta-analysis of Collective Teacher Efficacy’s relationships with outcomes in the Job Demands-Resources model. Teaching and Teacher Education, 159, p. 105006 ELSEVIER. 10.1016/j.tate.2025.105006

Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Hascher, Tina (2025). The Relationship Between Student Well-Being and Teacher–Student and Student–Student Relationships: A Longitudinal Approach Among Secondary School Students in Switzerland. Education Sciences, 15 (3), p. 384. 10.3390/educsci15030384

Saxer, Katja; Tuominen, Heta; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Niemivirta, Markku (2025). Lower Secondary Students’ Well-Being Profiles: Stability, Transitions, and Connections with Teacher–Student, and Student–Student Relationships. Child & Youth Care Forum, 54 (4). 10.1007/s10566-025-09886-0

Schindler, André (2025). Rezension: Bernasconi, Tobias (2024): Pädagogik und Rehabilitation bei geistiger Behinderung. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 94 (1), pp. 70-71. 10.2378/vhn2025.art06d

Schneider, Ida; Wettstein, Alexander; Jenni, Gabriel; Kühne, Fabienne; grosse Holtforth, Martin; Wachs, Sebastian; La Marca, Roberto (2025). Salivary alpha-amylase over cortisol ratio as a longitudinal indicator of work stress and psychosomatic strain in teachers. Frontiers in Endocrinology, 16, p. 1492379. 10.3389/fendo.2025.1492379

Schnell, Jakob; Saxer, Katja; Mori, Julia; Hascher, Tina (2025). On the Longitudinal Relationship Between Swiss Secondary Students’ Well-Being, School Engagement, and Academic Achievement: A Three-Wave Random Intercept Cross-Lagged Panel Analysis. Education Sciences, 15 (3), p. 383. 10.3390/educsci15030383

Schnell, Jakob; Saxer, Katja; Mori, Julia; Hascher, Tina (2025). Feeling well and doing well. The mediating role of school engagement in the relationship between student well-being and academic achievement. European Journal of Psychology of Education, 40 (48). 10.1007/s10212-025-00947-5

Schnyder, Sarah; Dubach, Josua; Dall'Olio, Lucas; Tempelmann, Sebastian; Cacchione, Trix; Martarelli, Corinna (2025). Are primary schools ready for immersive virtual reality? Resistance among stakeholders. Humanities and Social Sciences Communications, 12 (1304) nature. 10.1057/s41599-025-05702-1

Schuler, Nadine; Villiger Hugo, Caroline (2025). Selbstreguliertes Lernen am Ende der Grundschulzeit: Selbstberichtete Lernaktivitäten von Schülerinnen und Schülern der 5./6. Klasse. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 2025 (3), pp. 211-226 Ernst Reinhardt Verlag.

Schwery, Joséphine; Sägesser, Judith; Schluchter, Thierry; Eckhart, Michael (2025). GRAFOS-2 in Praxis und Forschung. Einblicke und längsschnittliche Untersuchungen in inklusiven Settings. motorik, 2025 (4), pp. 201-209 Ernst Reinhardt Verlag. 10.2378/mot2025.art34d

Schwery, Joséphine; Vetter, Martin; Truxius, Lidia; Sägesser, Judith; Eckhart, Michael (2025). Relations between graphomotor self-concept and graphomotor skills: A longitudinal study in early school age. Learning and Instruction (101), p. 102229. 10.1016/j.learninstruc.2025.102229

Stalder, Barbara E. (2025). Valutazione nazionale PTI – Rapporto finale: l’essenziale in breve, bilancio e prospettive. Commissionata dalla Segreteria di Stato della migrazione (SEM). PHBern. 10.5281/zenodo.17385031

Stalder, Barbara E.; Kammermann, Marlise; Kersh, Natasha; Laczik, Andrea; Moreno Herrera, Lázaro; Osman, Ali; Teräs, Marianne (2025). The challenges of doing research on migrants' inclusion and pathways into VET and employment. In: Trends in vocational education and training research 8 (pp. 351-359). VETNET/OAPublishing 10.21240/vetcon/2025/ecer/48

Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne; Schönbächler, Marie-Theres (2025). From Aspiration to Apprenticeship: Insights from a Refugee Pre-vocational Programme. In: Towards inclusive and egalitarian vocational education and training: Key challenges and strategies from a holistic and multi-contextual approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training (pp. 547-554). Palma, Mallorca: VETNET 10.5281/zenodo.15366010

Stalder, Barbara E.; Schönbächler, Marie-Theres (2025). Nationale Evaluation INVOL – Schlussbericht. Im Auftrag des Staatssekretariats für Migration (SEM). Bern: PHBern. 10.5281/zenodo.17292988

Stalder, Barbara E.; Schönbächler, Marie-Theres (2025). Évaluation nationale du PAI – Rapport final. Sur mandat du Secrétariat d’État aux migrations (SEM). PHBern. https://doi.org/10.5281/zenodo.17384952

Steiner, Daniel (2025). Zur relativen Autonomie Pädagogischer Hochschulen – einige Thesen. In: Zwei Jahrzehnte hochschulische Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Bilanzierungen und Perspektiven (pp. 127-129). Bern: hep Verlag 10.36933/9783035528657

Stettler, Andreas; Ryser, Sarah (2025). Bildung für Nachhaltige Entwicklung. Werkspuren, 2 (178), pp. 23-27 werken.ch.

Stuber, Thomas; Brülisauer, Karin; Studierende des FD Masters PHBern (2025). Technik und Design Kartenspiel Textil. In: Reihe Technik und Design TuD. Bern: hep

Suter, Lea; Berthele, Raphael; Thomas, Anita (2025). The Sequencing of Pre- and Post-viewing Activities in a Vocabulary Learning Study with Adolescent French L2 Learners. In: Pattemore, Anastasia; Ferran, Gesa (eds.) Foreign Language Learning from Audiovisual Input: The Role of Original Version Television. Educational Linguistics: Vol. 66 (pp. 69-92). Switzerland: Springer Nature 10.1007/978-3-031-91001-2

Sägesser, Judith; Schluchter, Thierry; Eckhart, Michael (2025). Multiprofessionelle Zusammenarbeit im Handschriftunterricht. Untersuchungen zur Einschätzung der Zusammenarbeit und der Belastung in unterschiedlichen Fördersettings. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 31 (1), pp. 15-20. 10.57161/z2025-01-03

T

Tadiri, Elisabeth; Saucy, Apolline; Bonell, Ana; Sarjo, Philip Musa; Sonko, Bakary; dos Santos Ferreira, Jonathan Vicente; Burger, Moritz; Gubler, Moritz; Minor, Kelton; Vicedo-Cabrera, Ana M. (2025). Study protocol for an observational panel study of heat strain in the general adult population in Basse Santa Su, The Gambia. PLOS ONE, 20 (9), e0332238 Public Library of Science. 10.1371/journal.pone.0332238

Till, Christoph (2025). Sprachunterstützende Massnahmen im Teamteaching. Kooperative Praktiken von Regellehrpersonen, Schulischen Heilpädagog:innen und Logopäd:innen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 31 (02), pp. 14-22. 10.57161/z2025-02-03

Till, Christoph (2025). The Perceived Value of Interprofessional Practice According to Classroom Teachers, Special Education Teachers, and Speech-Language Pathologists. Language, Speech and Hearing Services in Schools (4), pp. 1-15. 10.1044/2025_LSHSS-24-00154

Till, Christoph; Wüthrich, Sergej; Schaerer, Laura (16 June 2025). Mutismustherapie: Wissenschaft und Erfahrung im Dialog – was wirkt wirklich? mutismus.de (31), pp. 29-34 Schulz-Kirchner.

Truxius, Lidia; Maurer, Michelle; Sägesser, Judith; Roebers, Claudia (2025). The longitudinal contribution of working memory and visuomotor integration to early and developing handwriting fluency. Learning and Individual Differences, 120, p. 102659. 10.1016/j.lindif.2025.102659

Truxius, Lidia; Sägesser, Judith; Maurer, Michelle (2025). Early handwriting development: a longitudinal perspective on handwriting time, legibility, and spelling. Frontiers in Psychology, 15, p. 1466061. 10.3389/fpsyg.2024.1466061

Trösch, Larissa; Torchetti, Loredana; Hasler, Sonja; Grob, Alexander (2025). Second Language Trajectories in Immigrant Children: Latent Class Growth Analysis. Education Sciences, 15 (2), p. 163. 10.3390/educsci15020163

V

Valkanover, Stefan; Furrer, Vitus; Bosshard, Flurina (2025). Nachhaltige Gestaltung von Bergsportaktivitäten – Bewegungswagnisse wirksam begleiten. In: Bous, Barbara; Rappich, Julia; Rameder, Paul; Scholz, Martin (eds.) (In) Bewegung (pp. 136-149). Augsburg: ZIEL – Zentrum für interdisziplinäres erfahrungsorientiertes Lernen GmbH

W

Wicki, Matthias; Marmet, Simon; Studer, Joseph; Bloomfield, Kim; Gmel, Gerhard (2025). How drinking motives mediate associations between sexual orientation and indicators of alcohol use – a study among young Swiss men. Frontiers in Psychology, 15, p. 1416062. 10.3389/fpsyg.2024.1416062

Wicki, Thomas (23 August 2025). School Experiments and Educational Innovation: A Comparative Analysis of Swiss State Legislation. In: JURE 2025. University of Graz. 23.08.2025.

Windlinger, Regula; Jutzi, Michelle (2025). Zwischen kantonalen Rahmenbedingungen und lokaler Umsetzung: Zusammenhänge zwischen Gemeindemerkmalen und dem Vorhandensein von schulergänzenden Betreuungsangeboten. Swiss Journal of Educational Research, 47 (2), pp. 202-215. 10.24452/sjer.47.2.10

Windlinger, Regula; Jutzi, Michelle; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (2025). Aus- und Weiterbildung der Mitarbeitenden und Leitungspersonen in schulergänzenden Tagesstrukturen der Schweiz. Projekt CONSENT, Bericht 1. Bern: PHBern, SPP Governance im System Schule.

Windlinger, Regula; Jutzi, Michelle; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (2025). CONSENT. Schulergänzende Tagesstrukturen: Grundlagen für die Aus- und Weiterbildung der Mitarbeitenden. Projekt CONSENT, Einleitung. Bern: PHBern.

Windlinger, Regula; Jutzi, Michelle; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (2025). CONSENT. Structures d'accueil de jour parascolaire : bases pour la formation et la formation continue du personnel. Projekt CONSENT, Introduction. Bern: PHBern.

Windlinger, Regula; Jutzi, Michelle; Gfeller, Noémie; Näpfli, Jasmin; Schuler, Patricia (2025). For-mation et formation continue des collaborateurs et des responsables des structures d’accueil pa-rascolaire en Suisse. Project CONSENT, Rapport 1. Bern: PHBern.

Windlinger, Regula; Warwas, Julia; Hostettler, Ueli; Klumb, Petra L. (2025). How vertical and shared constructive leadership impact teachers’ daily work engagement and affective states: a micro-longitudinal study. International Journal of Leadership in Education, pp. 1-22. 10.1080/13603124.2024.2442626

Winkler, Anja; Freisler-Mühlemann, Daniela (2025). Sources of Support and Their Benefits for New Primary School Teachers in Switzerland. Education Sciences, 15 (5), p. 612. 10.3390/educsci15050612

Wyss, Annika; Weich, Miriam; Nägele, Christof (2025). Stimulating career planning reflection in students' works through an online intervention. In: Nägele, Christof; Stalder, Barbara E.; Kaiser, Franz; Malloch, Marg; Kersh, Natasha (eds.) Trends in vocational education and training research. 8 (pp. 308-314). VETNET/OAPublishing

Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (2025). The attitudes to inclusion and Teacher Efficacy for Inclusive Practices scales: psychometric properties across Swiss in-service, pre-service, and special education teachers. Frontiers in Psychology, 16, p. 1531782. 10.3389/fpsyg.2025.1531782

Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline; Wicki, Matthias (2025). Promoting inclusion of peers with special educational needs: effects of a curriculum-based diversity awareness program. Zeitschrift für Bildungsforschung, 15 (2), pp. 349-374 Springer. 10.1007/s35834-024-00466-1

Z

Zingg, Irene (2025). Beyond Marginalised Multilingualism(s): What Perspectives Does the Concept of Translanguaging Offer for the Teaching and Learning of Heritage Languages? In: Krompák, Edina; Meyer, Stephan; Makarova, Elena (eds.) Advocacy in Translanguaging Education. Translanguaging in Theory and Practice: Vol. 6 (pp. 288-303). Multilingual Matters 10.21832/9781800419063-015

Zingg, Irene; Robin, Jésabel (2025). (Fremd-)Sprache als Positionierung: Wenn die Sprache des Interviews Forschungshaltungen infrage stellt. In: (Fremd-)Sprache und Qualitative Sozialforschung. Forschungsstrategien in mehrsprachig-interkulturellen Kontexten (pp. 177-189). Berlin: Springer Spektrum 10.1007/978-3-662-65766-9_9

This list was generated on Fri Dec 5 01:45:49 2025 CET.