PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Items where Year is 2025

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: C | G | S | W
Number of items: 6.

C

Conk, Caroline (2025). Videobasierte Fallarbeit zur formativen Beurteilung im Bildnerischen Gestalten (In Press). In: Bäuerlein, Kerstin; Bietenhard, Sophia; Conk, Caroline; Longhitano, Marco; Mahler, Sara (eds.) Unterrichtsvideos in der Schweizer Lehrpersonenbildung. Bern: hep

Conk, Caroline; Bietenhard, Sophia; Aebersold Seydoux, Ursula (2025). Kompetenzorientierte fachspezifische Unterrichtsentwicklung: Das E-Portal und seine Nutzung (In Press). In: Bäuerlein, Kerstin; Bietenhard, Sophia; Conk, Caroline; Longhitano, Marco; Mahler, Sara (eds.) Unterrichtsvideos in der Schweizer Lehrpersonenbildung. Bern: hep

G

Gasser, Luciano; Preisig, David; Frei, Anna; Dammert, Yvonne; Egger, Sara; Murphy, P. Karen (2025). Effects of a literary intervention on interaction quality in small-group discussions in the upper elementary grades. Learning and Instruction, 95 (95), p. 101996. 10.1016/j.learninstruc.2024.101996

S

Schindler, André (2025). Rezension: Bernasconi, Tobias (2024): Pädagogik und Rehabilitation bei geistiger Behinderung. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 94 (1), pp. 70-71. 10.2378/vhn2025.art06d

W

Windlinger, Regula; Warwas, Julia; Hostettler, Ueli; Klumb, Petra L. (2025). How vertical and shared constructive leadership impact teachers’ daily work engagement and affective states: a micro-longitudinal study. International Journal of Leadership in Education, pp. 1-22. 10.1080/13603124.2024.2442626

Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline; Wicki, Matthias (2025). Promoting inclusion of peers with special educational needs: effects of a curriculum-based diversity awareness program (In Press). Zeitschrift für Bildungsforschung Springer. 10.1007/s35834-024-00466-1

This list was generated on Sat Jan 25 01:45:55 2025 CET.