Items where Year is 2025
Up a level |
B
Benz, Robin; Ackermann, Tobias (2025). Disadvantaged by chance? Examining the persistence of relative age effects on educational achievement. Frontiers in Education, 10, 10:146361. 10.3389/feduc.2025.1463619
Bernecker, Katharina; Becker, Daniela; Guobyte, Aiste (2025). High self-control individuals prefer meaning over pleasure. Social Psychological and Personality Science SAGE. 10.1177/19485506251323948
Brandenberg, Kathrin; Sahli Lozano, Caroline; Wicki, Matthias; Lustenberger, Sara; Wüthrich, Sergej (2025). Akademisches Selbstkonzept und Berufsaspirationen von Schüler:innen der Sekundarstufe I mit reduzierten Lernzielen oder einem Nachteilsausgleich. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 94, pp. 1-20. 10.2378/vhn2025.art14d
C
Conk, Caroline (2025). Videobasierte Fallarbeit zur formativen Beurteilung im Bildnerischen Gestalten. In: Bäuerlein, Kerstin; Bietenhard, Sophia; Conk, Caroline; Longhitano, Marco; Mahler, Sara (eds.) Unterrichtsvideos in der Schweizer Lehrpersonenbildung (pp. 75-86). Bern: hep https://doi.org/10.36933/9783035526622
Conk, Caroline; Bietenhard, Sophia; Aebersold Seydoux, Ursula (2025). Kompetenzorientierte fachspezifische Unterrichtsentwicklung: Das E-Portal und seine Nutzung. In: Bäuerlein, Kerstin; Bietenhard, Sophia; Conk, Caroline; Longhitano, Marco; Mahler, Sara (eds.) Unterrichtsvideos in der Schweizer Lehrpersonenbildung (pp. 89-103). Bern: hep https://doi.org/10.36933/9783035526622
Conrad, Sarah-Jane (2025). a plea for a child-orientated ethics of childhood. childhood & philosophy, 21, pp. 1-25 international council of philosophical inquiry with children. 10.12957/childphilo.2025.88327
D
Dubach, Josua; Defila, Claudia; Wickli, Anna-Barbara (2025). Dossier Weitblick NMG: UNSERE KÖRPER - Entdecken, staunen, verstehen. Bern: Schulverlag plus
Dubach, Josua; Kümin, Beatrice (2025). Mit klaren Zielen ins Museum. SCHULEkonkret, 2025 (3), pp. 10-14 KünzlerBachmann Verlag.
F
Ferrero, Lara; Kolb, Jasmin; Duschletta, Tatjana; Till, Christoph (12 February 2025). Multiprofessionelle Kooperation in der Sprachunterstützung – Chancen und Herausforderungen. Fokusgruppeninterviews mit Regellehrpersonen, Logopäd:innen und Schulischen Heilpädagog:innen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 31 (1), pp. 28-33. 10.57161/z2025-01-05
G
Gasser, Luciano; Preisig, David; Frei, Anna; Dammert, Yvonne; Egger, Sara; Murphy, P. Karen (2025). Effects of a literary intervention on interaction quality in small-group discussions in the upper elementary grades. Learning and Instruction, 95 (95), p. 101996. 10.1016/j.learninstruc.2024.101996
Gomensoro, Andrés; Heers, Marieke; Kamm, Chantal; Hupka-Brunner, Sandra (2025). The Impact of Tracking in a Stratified Educational System on Idealistic Educational Aspirations in Migrant and Native Families. Research in Social Stratification and Mobility, 97, p. 101022 Elsevier. 10.1016/j.rssm.2025.101022
Greder-Specht, Christine; Schüpbach, Renate; Ryser, Sarah (January 2025). Kooperativ-forschendes Lehren und Lernen in der Ausbildung hinsichtlich der Lesekompetenzförderung. In: Stark durch Kooperation – Gemeinsam Forschen(d) lernen als Weg zur evidenz-informierten Lehrpraxis Beiträge der Tagung Hochschuldidaktik 2024. PHBern. 17.06.2024.
Gubler, Moritz; Rafflenbeul, Julia (April 2025). Der Stadthitze auf den Fersen. Geographie heute, 46 (373) Friedrich.
I
Innes, Helen M.; Hutchison, William; Sigl, Michael; Crick, Laura; Abbott, Peter M.; Bigler, Matthias; Chellman, Nathan J.; Davies, Siwan M.; Kutterolf, Steffen; McConnell, Joseph R.; Severi, Mirko; Sparks, R. Stephen J.; Svensson, Anders; Wolff, Eric W.; Rae, James W. B.; Burke, Andrea (2025). Ice core evidence for the Los Chocoyos supereruption disputes millennial-scale climate impact. Communications Earth & Environment, 6 (1). 10.1038/s43247-025-02095-6
J
Jenni, Gabriel; Wettstein, Alexander; Schneider, Ida; Kühne, Fabienne; grosse Holtforth, Martin; La Marca, Roberto (2025). Social overload and fear of negative evaluation mediate the effect of neuroticism on classroom disruptions that predicts occupational problems in teachers over two years. Social Psychology of Education, 28 (1) Springer. 10.1007/s11218-025-10024-w
Joachim, Karin (2025). Der Ansatz der Neuen Autorität und die Schule als Ort der Begegnung. In: Crain, Fitzgerald (ed.) Beziehungsraum Schule zwischen Freiheit und Kontrolle (pp. 101-122). Zürich: edition 8
R
Robin, Jésabel; Ganguillet, Simone (2025). Politique linguistique familiale. Interview croisée entre Jésabel Robin et Simone Ganguillet. L'éducateur, 2025 (3), pp. 11-12. 10.57694/7677
Robin, Jésabel; Ganguillet, Simone (2025). Mobilité estudiantine : lignes de force d'une HEP/PH à l'autre. La PHBern. L'éducateur, 2025 (3), p. 17. 10.57694/7678
Rodríguez Gómez, Hilda Mar; Restrepo Gil, Andrés; Stienen, Angela (2025). La escolarización y la migración. Grietas y umbrales de la inclusión. Actualidad Psicológica. Escuela y Escolaridades, 1 (548), pp. 12-14.
S
Safi, Netkey (2025). Monitoring Kontrollprüfung 2025. Bern: PHBern.
Safi, Netkey; Schönbächler, Marie-Theres; Bühler, Selina; Burri, Melodie (2025). Evaluation «MINT mobil» - Schlussbericht 2025. Bern: PHBern.
Sahbaz, Sumeyra; Topuz, Kazim; Schwartz, Seth J.; Montero-Zemora, Pablo (2025). Understanding cultural stress and mental health among Latinos in the us: probabilistic omnidirectional inference model. Annals of Operational Research. https://doi.org/10.1007/s10479-024-06448-w
Sahli Lozano, Caroline; Benz, Robin; Siefart, Fynn (2025). Aktuelle Forschungsprojekte: RILZCHECK - Vergabe und Auswirkungen von Reduzierten Individuellen Lernzielen. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 2025 (2), pp. 145-147. 10.2378/vhn2025.art12d
Sahli Lozano, Caroline; Wicki, Matthias; Wüthrich, Sergej; Setz, Fabian (2025). A systematic review and meta-analysis of Collective Teacher Efficacy’s relationships with outcomes in the Job Demands-Resources model. Teaching and Teacher Education, 159, p. 105006 ELSEVIER. 10.1016/j.tate.2025.105006
Schindler, André (2025). Rezension: Bernasconi, Tobias (2024): Pädagogik und Rehabilitation bei geistiger Behinderung. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 94 (1), pp. 70-71. 10.2378/vhn2025.art06d
Stuber, Thomas; Brülisauer, Karin; Studierende des FD Masters PHBern (2025). Technik und Design Kartenspiel Textil. In: Reihe Technik und Design TuD. Bern: hep
Sägesser, Judith; Schluchter, Thierry; Eckhart, Michael (2025). Multiprofessionelle Zusammenarbeit im Handschriftunterricht. Untersuchungen zur Einschätzung der Zusammenarbeit und der Belastung in unterschiedlichen Fördersettings. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 31 (1), pp. 15-20. 10.57161/z2025-01-03
T
Till, Christoph (2025). Sprachunterstützende Massnahmen im Teamteaching. Kooperative Praktiken von Regellehrpersonen, Schulischen Heilpädagog:innen und Logopäd:innen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 31 (02), pp. 14-22. 10.57161/z2025-02-03
W
Wicki, Matthias; Marmet, Simon; Studer, Joseph; Bloomfield, Kim; Gmel, Gerhard (2025). How drinking motives mediate associations between sexual orientation and indicators of alcohol use – a study among young Swiss men. Frontiers in Psychology, 15, p. 1416062. 10.3389/fpsyg.2024.1416062
Windlinger, Regula; Warwas, Julia; Hostettler, Ueli; Klumb, Petra L. (2025). How vertical and shared constructive leadership impact teachers’ daily work engagement and affective states: a micro-longitudinal study. International Journal of Leadership in Education, pp. 1-22. 10.1080/13603124.2024.2442626
Winkler, Anja; Freisler-Mühlemann, Daniela (2025). Sources of Support and Their Benefits for New Primary School Teachers in Switzerland. Education Sciences, 15 (5), p. 612. 10.3390/educsci15050612
Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline; Wicki, Matthias (2025). Promoting inclusion of peers with special educational needs: effects of a curriculum-based diversity awareness program (In Press). Zeitschrift für Bildungsforschung Springer. 10.1007/s35834-024-00466-1
Z
Zingg, Irene; Robin, Jésabel (2025). (Fremd-)Sprache als Positionierung: Wenn die Sprache des Interviews Forschungshaltungen infrage stellt. In: (Fremd-)Sprache und Qualitative Sozialforschung. Forschungsstrategien in mehrsprachig-interkulturellen Kontexten (pp. 177-189). Berlin: Springer Spektrum 10.1007/978-3-662-65766-9_9