Schoop-Kasteler, Noemi
Up a level |
Journal Article
Schoop-Kasteler, Noemi (2022). Staff-perceived social status and social skills of students with intellectual disabilities in special needs schools. International Journal of Educational Research Open, 3, p. 100150. 10.1016/j.ijedro.2022.100150
Schoop-Kasteler, Noemi; Müller, Christoph Michael (2021). Brief Research Report: Agreement Between Teacher and Student Reports on Students’ Acceptance and Rejection. Frontiers in Education, 6. 10.3389/feduc.2021.726854
Schoop-Kasteler, Noemi; Müller, Christoph Michael (2020). Peer relationships of students with intellectual disabilities in special needs classrooms – a systematic review. Journal of Research in Special Educational Needs, 20 (2), pp. 130-145. 10.1111/1471-3802.12471
Müller, Christoph Michael; Amstad, Meta Luisa; Begert, Thomas; Egger, Sara; Nenniger, Gina; Schoop-Kasteler, Noemi (2020). Die Schülerschaft an Schulen für Kinder und Jugendliche mit einer geistigen Behinderung – Hintergrundmerkmale, Alltagskompetenzen und Verhaltensprobleme. Empirische Sonderpädagogik, 12 (4), pp. 347-368. 10.25656/01:21615
Newspaper or Magazine Article
Müller, Christoph Michael; Schoop-Kasteler, Noemi; Begert, Thomas; Nenniger, Gina; Hofmann, Verena (2022). Peerbeziehungen, Akzeptanz und Ablehnung an Heilpädagogischen Schulen - Ergebnisse der KomPeers-Studie. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 28 (9), pp. 20-27.
Conference or Workshop Item
Schoop-Kasteler, Noemi; Müller, Christoph Michael (2019). Peer Relationships of Students With Intellectual Disabilities in Special Needs Classrooms: A Systematic Review. In: Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung. Freiburg, Schweiz. 14.06.2019. 10.13140/RG.2.2.16544.40967
Thesis
Schoop-Kasteler, Noemi (2022). Der soziale Status von Schülern und Schülerinnen mit geistiger Behinderung in Klassen Heilpädagogischer Schulen. (Dissertation, Universität Freiburg, Schweiz, Philosophische Fakultät)