Maurer, Michelle
![]() | Up a level |
Journal Article
Schwery, Joséphine; Vetter, Martin; Truxius, Lidia; Sägesser, Judith; Eckhart, Michael (2025). Relations between graphomotor self-concept and graphomotor skills: A longitudinal study in early school age. Learning and Instruction (101), p. 102229. 10.1016/j.learninstruc.2025.102229
Truxius, Lidia; Maurer, Michelle; Sägesser, Judith; Roebers, Claudia (2025). The longitudinal contribution of working memory and visuomotor integration to early and developing handwriting fluency. Learning and Individual Differences, 120, p. 102659. 10.1016/j.lindif.2025.102659
Truxius, Lidia; Sägesser, Judith; Maurer, Michelle (2025). Early handwriting development: a longitudinal perspective on handwriting time, legibility, and spelling. Frontiers in Psychology, 15, p. 1466061. 10.3389/fpsyg.2024.1466061
Sägesser, Judith; Maurer, Michelle; Schwery, Joséphine; Eckhart, Michael (2024). Diagnostik und Didaktik für den Handschriftunterricht in heterogenen Grundschulklassen. Lernen und Lernstörungen, 13 (2), pp. 109-114. 10.1024/2235-0977/a000444
Truxius, Lidia; Maurer, Michelle; Sägesser, Judith; Roebers, Claudia M. (2024). The internal structure of handwriting proficiency in beginning writers. PLOS ONE, 19 (1), e0296096. 10.1371/journal.pone.0296096
Maurer, Michelle; Truxius, Lidia; Sägesser Wyss, Judith (2023). From Scribbles to Script: Graphomotor Skills’ Impact on Spelling in Early Primary School. Children, 10 (12), p. 1886. 10.3390/children10121886
Sägesser Wyss, Judith; Maurer, Michelle; Eckhart, Michael (2023). Multiprofessionelle Zusammenarbeit am Beispiel der Grafomotorik Diagnostisches und entwicklungsbezogenes Fachwissen aus der Psychomotorik unterstützt die Unterrichtsentwicklung. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 29 (8), pp. 39-45. 10.57161/z2023-08-06
Maurer, Michelle N. (2023). Correlates of Early Handwriting: Differential Patterns for Girls and Boys. Early Education and Development, 35 (4), pp. 843-858. 10.1080/10409289.2023.2244349
Truxius, Lidia; Roebers, Claudia M.; Sägesser, Judith; Maurer, Michelle (2023). Spezifische und unspezifische kognitive Defizite bei Erstklasskindern mit Handschriftschwierigkeiten. Kindheit und Entwicklung, 32 (4), pp. 251-258 Hogrefe. 10.1026/0942-5403/a000404
Maurer, Michelle; Sägesser, Judith; Truxius, Lidia; Eckhart, Michael (2023). Erfassung grafomotorischer Fähigkeiten im schulischen Kontext Erweiterung des Screenings GRAFOS für die erste und zweite Schulklasse. Diagnostica, 70 (1), pp. 31-40. 10.1026/0012-1924/a000320
Maurer, Michelle N.; Roebers, Claudia M. (2021). New insights into visual-motor integration exploring process measures during copying shapes. Psychology of Sport and Exercise (55), p. 101954. 10.1016/j.psychsport.2021.101954
Maurer, Michelle N.; Roebers, Claudia M. (2020). Is the fine motor–executive functions link stronger for new compared to repeated fine motor tasks? PLOS ONE, 15 (11), e0241308. 10.1371/journal.pone.0241308
Maurer, Michelle N.; Roebers, Claudia M. (2019). Towards a better understanding of the association between motor skills and executive functions in 5- to 6-year-olds: The impact of motor task difficulty. Human Movement Science (66), pp. 607-620. 10.1016/j.humov.2019.06.010
Book
Sägesser, Judith; Eckhart, Michael; Maurer, Michelle (2024). GRAFOS-2. Screening und Differentialdiagnostik der Grafomotorik im schulischen Kontext. Instrument zur Erfassung des grafomotorischen Entwicklungsstandes bei Kindern zwischen 4 und 9 Jahren. 2. vollständig überarbeitete Auflage. Hogrefe.
Dataset
Maurer, Michelle; Truxius, Lidia; Sägesser, Judith; Eckhart, Michael (2023). From Scribbles to Script: Graphomotor Skills’ Impact on Spelling in Early Primary School [Dataset].
