PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Hascher, Tina

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 18.

Journal Article

Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Hascher, Tina (2025). The Relationship Between Student Well-Being and Teacher–Student and Student–Student Relationships: A Longitudinal Approach Among Secondary School Students in Switzerland. Education Sciences, 15 (3), p. 384. 10.3390/educsci15030384

Schnell, Jakob; Saxer, Katja; Mori, Julia; Hascher, Tina (2025). On the Longitudinal Relationship Between Swiss Secondary Students’ Well-Being, School Engagement, and Academic Achievement: A Three-Wave Random Intercept Cross-Lagged Panel Analysis. Education Sciences, 15 (3), p. 383. 10.3390/educsci15030383

Schnell, Jakob; Saxer, Katja; Mori, Julia; Hascher, Tina (2025). Feeling well and doing well. The mediating role of school engagement in the relationship between student well-being and academic achievement. European Journal of Psychology of Education, 40 (48). 10.1007/s10212-025-00947-5

Krummenacher, Isabelle; Guidon, Irene; Hascher, Tina (2024). Mediendidaktische Prinzipien in der Praxis: Entwicklung und Implementierung der Lernplattform FoResT zur Resilienzförderung bei Studierenden der Lehrer:innenbildung. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, pp. 440-472. 10.21240/mpaed/00/2024.12.09.X

Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Hascher, Tina (2024). The role of teacher-student relationships and student-student relationships for secondary school students' well-being in Switzerland. International Journal of Educational Research Open, 6, p. 100318. 10.1016/j.ijedro.2023.100318

Ittner, Doris; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2019). Swiss principals' emotions, basic needs satisfaction and readiness for change during curriculum reform. Journal of Educational Change, 20 (2), pp. 165-192. 10.1007/s10833-019-09339-1

Winkler, Anja Verena; Grüning, Miriam; Hascher, Tina; Rahm, Sibylle (2018). Heterogenität sichtbar machen - Eine Annäherung an differente Praktikumskulturen am Beispiel der Kooperation unter Studierenden im Praktikum. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 11 (2), pp. 240-257 Verlag Empirische Pädagogik.

Hascher, Tina; Rahm, Sibylle; Grüning, Miriam; Winkler, Anja Verena (2018). Praktikumskulturen. journal für lehrerInnenbildung, 2018 (4), pp. 56-59 Facultas Verl.- u. Buchh.-AG. 10.7892/boris.125182

Hascher, Tina; Cocard, Yves; Moser, Peter (2004). Forget about theory – practice is all? Student teachers' learning in practicum. Teachers and teaching: Theory and Practice, 10 (6), pp. 623-637.

Book Section

Hascher, Tina; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Saxer, Katja (2025). Wohlbefinden, Arbeitszufriedenheit und Enthusiasmus von Lehrpersonen – zum Versuch einer Abgrenzung der Konstrukte (In Press). In: Bach, Andreas; Hagenauer, Gerda (eds.) Motivation und Emotion von Lehrpersonen. Waxmann

Ittner, Doris; Hascher, Tina (2021). Towards a model of teachers’ moral health: Professional satisfaction, moral emotions and teacher ethos. In: Oser, Fritz; Heinrichs, Karin; Bauer, Johannes; Lovat, Terry (eds.) The International Handbook of Teacher Ethos (pp. 211-234). Springer 10.1007/978-3-030-73644-6_14

Ittner, Doris; Hascher, Tina (2018). Schulentwicklung - ein berufsethischer Imperativ? Prädiktoren der Innovationsbereitschaft im Kollegium aus der Sicht von Berner Schulleitungspersonen. In: Schärer, Hans-Rudolf; Zutavern, Michael (eds.) Das professionelle Ethos von Lehrerinnen und Lehrern. Perspektiven und Anwendungen (pp. 163-177). Münster / New York: Waxmann

Lobgsang, Karma; Hascher, Tina (2004). Das Wohlbefinden von SchülerInnen: Faktoren, die es stärken und solche, die es schwächen. In: Hascher, Tina (ed.) Schule positiv erleben: Ergebnisse und Erkenntnisse zum Wohlbefinden von Schülerinnen und Schülern (pp. 203-228). Bern: Haupt Verlag

Report

Mori, Julia; Hascher, Tina; Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Lauber, Mona; Streit, Nina (2024). Bericht 2024. Studie zum schulischen Wohlbefinden (WESIR). Abschlussbericht. Bern: Universität Bern. 10.57694/7840

Mori, Julia; Hascher, Tina; Schnell, Jakob; Saxer, Katja; Streit, Nina; Lauber, Mona (2023). Bericht 2023. Studie zum schulischen Wohlbefinden (WESIR). Ergebnisse Welle 2. Bern: Universität Bern.

Mori, Julia; Hascher, Tina; Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Rohner, Kim; Streit, Nina (2022). Bericht 2022. Studie zum schulischen Wohlbefinden (WESIR). Ergebnisse Welle 1. Bern: Universität Bern.

Freisler-Mühlemann, Daniela; Hascher, Tina; Ammann, Christiane; Winkler, Anja; Böhlen, Larissa (2021). Chancen und Herausforderungen von Praxislehrpersonen in der Begleitung von Studierenden im Semesterpraktikum. Bern: Pädagogische Hochschule.

Hascher, Tina; Winkler, Anja Verena (2017). Analyse einphasiger Modelle der Lehrer_innenbildung in verschiedenen Ländern anhand einer Dokumentenanalyse und Expert_innenbefragungen. Frankfurt am Main: Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft.

This list was generated on Fri Dec 5 20:08:50 2025 CET.