PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Soziale und sprachliche Kompetenzen über Kinderliteratur fördern (SKILL)

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Name | Item Type | No Grouping
Jump to: 2025 | 2022
Number of items: 3.

2025

Gasser, Luciano; Preisig, David; Frei, Anna; Dammert, Yvonne; Egger, Sara; Murphy, P. Karen (2025). Effects of a literary intervention on interaction quality in small-group discussions in the upper elementary grades. Learning and Instruction, 95 (95), p. 101996. 10.1016/j.learninstruc.2024.101996

2022

Dammert, Yvonne; Gasser, Luciano (2022). Literarisch-dialogische Unterrichtsgespräche begleiten lernen: Ein videobasiertes Coachingprogramm für Lehrpersonen. In: Heins, Jochen; Kleinschmidt-Schinke, Katrin; Wieser, Dorothee; Wiesner, Esther (eds.) Üben: Theoretische und empirische Perspektiven in der Deutschdidaktik. SLLD-B: Vol. 5 (pp. 299-326). Bochum: Sprachlich-literarisches Lernen und Deutschdidaktik 10.46586/SLLD.248

Gasser, Luciano; Dammert, Yvonne; Murphy, Karen P. (2022). How Do Children Socially Learn from Narrative Fiction: Getting the Lesson, Simulating Social Worlds, or Dialogic Inquiry? Educational Psychology Review, 34 (3), pp. 1445-1475. 10.1007/s10648-022-09667-4

This list was generated on Wed Oct 30 03:20:58 2024 CET.