PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Schul-Praxis unter den Bedingungen von "Evaluationsbasierter Steuerung"

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Name | Item Type | No Grouping
Jump to: 2023 | 2022 | 2020 | 2019 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013
Number of items: 19.

2023

Hangartner, Judith (2023). Kantonale Schulaufsicht zwischen Beratung, Beurteilung und Kontrolle. In: Miller, Damian; Oelkers, Jürgen (eds.) Wem gehört die Schule? Neue Akteure, neue Zuständigkeiten (pp. 146-166). Bern: hep

2022

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2022). Distributed leadership, teacher autonomy, and power relations between headteachers and teachers under low-stakes accountability conditions: An ethnographic account from Switzerland. Research in Educational Administration and Leadership, 7 (2), pp. 247-281. 10.30828/real.1063609

2020

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2020). Schulaufsicht nach dem New Public Management - Das Schulinspektorat im Kanton Bern zwischen neuer Steuerung und tradierter Aufsicht. In: Klein, Esther Dominique; Bremm, Nina (eds.) Unterstützung - Kooperation - Kontrolle: Zum Verhältnis von Schulaufsicht und Schulleitungen in der Schulentwicklung. Educational Governance: Vol. 48 (pp. 217-235). Wiesbaden: Springer VS https://doi.org/10.1007/978-3-658-28177-9_11

2019

Hangartner, Judith (2019). Doing governance - eine praxistheoretische Perspektive auf Governance im Bildungswesen. In: Langer, Roman; Brüsemeister, Thomas (eds.) Handbuch Educational Governance Theorien. Educational Governance: Vol. 43 (pp. 309-326). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-22237-6_15

Hangartner, Judith (2019). Praktiken der Durchlässigkeit als Ausdruck einer spezifischen Selektionskultur. In: Sieber Egger, Anja; Unterweger, Gisela; Jäger, Marianna; Kuhn, Melanie; Hangartner, Judith (eds.) Kindheit(en) in formalen, nonformalen und informellen Bildungskontexten: Ethnografische Beiträge aus der Schweiz. Kinder, Kindheiten und Kindheitsforschung: Vol. 20 (pp. 133-150). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-23238-2_7

Sieber Egger, Anja; Unterweger, Gisela; Jäger, Marianna; Kuhn, Melanie; Hangartner, Judith (2019). Kindheit(en) in formalen, nonformalen und informellen Bildungskontexten: Ethnografische Beiträge aus der Schweiz. In: Sieber Egger, Anja; Unterweger, Gisela; Jäger, Marianna; Kuhn, Melanie; Hangartner, Judith (eds.) Kindheit(en) in formalen, nonformalen und informellen Bildungskontexten. Ethnographische Beiträge aus der Schweiz. Kinder, Kindheiten und Kindheitsforschung: Vol. 20 (XVII-XXXVIII). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-23238-2

Wilkins, Andrew; Collet-Sabé, Jordi; Gobby, Brad; Hangartner, Judith (2019). Translations of New Public Management: A decentred approach to school governance in four OECD countries. Globalisation, Societies and Education, 17 (2), pp. 147-160. 10.1080/14767724.2019.1588102

Sieber Egger, Anja; Unterweger, Gisela; Jäger, Marianna; Kuhn, Melanie; Hangartner, Judith (eds.) (2019). Kindheit(en) in formalen, nonformalen und informellen Bildungskontexten: Ethnographische Beiträge aus der Schweiz. Kinder, Kindheiten und Kindheitsforschung: Vol. 20. Wiesbaden: Springer VS. 10.1007/978-3-658-23238-2

Hangartner, Judith (2019). Control of teachers under conditions of low-stakes accountability. On Education, 2 (5). 10.17899/on_ed.2019.5.4

2016

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2016). „Bildungsstrategie“ als neues Kontrollritual der kommunalen Schulaufsicht. In: Leemann, Regula Julia; Imdorf, Christian; Powell, Justin J. W.; Sertl, Michael (eds.) Die Organisation von Bildung.: Soziologische Analysen zu Schule, Berufsbildung, Hochschule und Weiterbildung. Bildungssoziologische Beiträge (pp. 108-125). Weinheim / Basel: Beltz Juventa

Heinzer, Markus; Hangartner, Judith (2016). Politische Zuständigkeiten für die Volksschule in der Schweiz. In: Hangartner, Judith; Heinzer, Markus (eds.) Gemeinden in der Schul-Governance der Schweiz: Steuerungskultur im Umbruch. Educational Governance (pp. 31-53). Wiesbaden: Springer VS

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2016). Ambivalenzen der Umsetzung schulischer Autonomiepolitik: Am Beispiel Unterrichtsressourcen. In: Heinrich, Martin; Kohlstock, Barbara (eds.) Ambivalenzen des Ökonomischen: Analysen zur "Neuen Steuerung" im Bildungssystem. Educational Governance: Vol. 29 (pp. 223-243). Weinheim: Springer VS

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2016). "Geleitete Schule" zwischen Profilierung und Vereinheitlichung. In: Hangartner, Judith; Heinzer, Markus (eds.) Gemeinden in der Schul-Governance der Schweiz: Steuerungskultur im Umbruch. Educational Governance (pp. 199-220). Wiesbaden: Springer VS

Hangartner, Judith; Heinzer, Markus (eds.) (2016). Gemeinden in der Schul-Governance der Schweiz. Steuerungskultur im Umbruch. Educational Governance. Wiesbaden: Springer VS. 10.1007/978-3-658-13092-3

Hangartner, Judith; Heinzer, Markus (2016). Einführung: Die Gemeinde in der Educational Governance. In: Hangartner, Judith; Heinzer, Markus (eds.) Gemeinden in der Schul-Governance der Schweiz: Steuerungskultur im Umbruch. Educational Governance: Vol. 31 (pp. 1-29). Wiesbaden: Springer VS

2015

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2015). The Pastoral Supervision of Globalised Self-Technologies. In: Kottoff, Hans-Georg; Klerides, Lefteris (eds.) Governing Educational Spaces: Knowledge, Teaching, and Learning in Transition. Comparative Education Society in Europe: Vol. 38/4 (pp. 75-92). Rotterdam: Sense Publishers

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2015). Kommunale Schulaufsicht zwischen demokratiepolitischer Tradition und intensivierter Führung. In: Kübler, Daniel; Dlabac, Oliver (eds.) Demokratie in der Gemeinde: Herausforderungen und mögliche Reformen (pp. 195-216). Zürich: Schulthess Juristische Medien AG

2014

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2014). Competition between public supervision and professional management: An ethnographic study of school governance reforms in Switzerland. Ethnography and Education, pp. 284-297.

2013

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2013). From autonomy to quality management: NPM impacts on school governance in Switzerland. Journal of Educational Administration and History, 45 (4), pp. 354-369.

This list was generated on Thu Jun 13 16:12:04 2024 CEST.