PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

ChaRisMa - Chancen und Risiken integrativer schulischer Massnahmen

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Name | Item Type | No Grouping
Jump to: 2023 | 2022 | 2020
Number of items: 5.

2023

Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin; Wicki, Matthias; Trösch, Larissa; Wüthrich, Sergej (2023). The effects of accommodations and curriculum modifications on academic performance and perceived inclusion: a prospective longitudinal study among students in Switzerland. European Journal of Special Needs Education, 39 (3), pp. 399-414 Routledge. 10.1080/08856257.2023.2227527

2022

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias (2022). Chancen und Risiken von Lernzielreduktion und Nachteilsausgleich: Ausgewählte Ergebnisse einer Berner Längsschnittstudie zu Vergabe und Auswirkungen integrativer schulischer Massnahmen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 28 (12), pp. 8-15.

Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin; Ganz, Anne Sophie; Wüthrich, Sergej (2022). Accommodations, modifications, and special education interventions: influence on teacher expectations. Educational Research and Evaluation, 27 (5-8), pp. 369-419. 10.1080/13803611.2022.2103571

2020

Sahli Lozano, Caroline; Schnell, Jakob; Brandenberg, Kathrin (2020). Chancen und Risiken integrativer schulischer Massnahmen aus der Perspektive von Schweizer Schulleitenden der Oberstufe: Ergebnisse einer Befragung zu den Massnahmen Nachteilsausgleich und reduzierte individuelle Lernziele. Zeitschrift für Inklusion (4), pp. 10-22.

Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin; Ganz, Anne Sophie (2020). Vergabe und Umsetzung des Nachteilsausgleichs auf Sekundarstufe I. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 42 (3), pp. 693-706. 10.24452/sjer.42.3.13

This list was generated on Sun May 19 14:30:22 2024 CEST.