PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Nagel, Siegfried

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 13.

Schluchter, Thierry; Nagel, Siegfried; Valkanover, Stefan; Eckhart, Michael (2023). Correlations between motor competencies, physical activity and self-concept in children with intellectual disabilities in inclusive education. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 36 (5), pp. 1054-1066 Wiley. 10.1111/jar.13115

Furrer, Vitus; Mumenthaler, Fabian; Eckhart, Michael; Nagel, Siegfried; Valkanover, Stefan (2023). Zum Zusammenhang von Klassenklima und sozialen Interaktionen – Ein Vergleich zwischen inklusivem Klassenzimmer und Sportunterricht. Zeitschrift für Sportpädagogische Forschung, 11 (1), pp. 100-121 Nomos. 10.5771/2196-5218-2023-1-100

Schluchter, Thierry; Eckhart, Michael; Nagel, Siegfried; Valkanover, Stefan (2021). Kinder mit kognitiver Beeinträchtigung und Sport: Untersuchung zu sportlichen Freizeitaktivitäten und dem sportbezogenen Fähigkeitsselbstkonzept. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 27 (01-02), pp. 26-33.

Schluchter, Thierry; Eckhart, Michael; Nagel, Siegfried; Valkanover, Stefan (2021). Selbstkonzept und sportliche Aktivität von Kindern mit geistiger Behinderung. Empirische Sonderpädagogik, 13 (3), pp. 185-200.

Furrer, Vitus; Mumenthaler, Fabian; Valkanover, Stefan; Eckhart, Michael; Nagel, Siegfried (2021). Zum Zusammenhang zwischen der Einstellung der Lehrkraft zu inklusivem Sportunterricht und sozialer Interaktionen von Kindern. ZfG Zeitschrift für Grundschulforschung, 14 (2), pp. 237-256. 10.1007/s42278-021-00108-9

Furrer, Vitus (2021). Soziale Partizipation von Kindern im inklusiven Schulsport – Auszüge aus der Vorstudie (Unpublished). In: 34. Jahrestagung der Sektion Sportpädagogik der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft (dvs). Online. 03.-04. Juni 2021.

Furrer, Vitus; Valkanover, Stefan; Eckhart, Michael; Nagel, Siegfried (2020). The Role of Teaching Strategies in Social Acceptance and Interactions; Considering Students With Intellectual Disabilities in Inclusive Physical Education. Frontiers in Education, 5, pp. 1-19. 10.3389/feduc.2020.586960

Klostermann, Claudia; Hayoz, Christelle; Nagel, Siegfried; Schlesinger, Torsten (2019). Relevance of sport-related attitudes and interpretations for the sports activity of adolescents and young adults with and without migrant background. German Journal of Exercise and Sport Research, 49 (2), pp. 188-200. 10.1007/s12662-019-00568-3

Hayoz, Christelle; Klostermann, Claudia; Schmid, Jürg; Schlesinger, Torsten; Nagel, Siegfried (2019). Intergenerational transfer of a sports-related lifestyle within the family. International Review for the Sociology of Sport, 54 (2), pp. 182-198. 10.1177/1012690217702525

Furrer, Vitus (2019). Soziale Partizipation von Kindern im inklusiven Sportunterricht (Unpublished). In: Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) und der Schweizerischen Gesellschaft für Leh-rerinnen- und Lehrerbildung (SGL). Basel. 26.-28. Juni 2019.

Schlesinger, Torsten; Klostermann, Claudia; Hayoz, Christelle; Nagel, Siegfried (2018). Potenziale und Grenzen der Teilhabe und Integration von Menschen mit Migrationshintergrund im organisierten Sport. In: Fairplay im Sport: Beiträge zur Wertedebatte und den ethischen Potenzialen. Angewandte Forschung im Sport (pp. 49-68). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-21342-8

Hayoz, Christelle; Klostermann, Claudia; Schlesinger, Torsten; Nagel, Siegfried (2018). Orientation patterns of sports and physical activity among young people in Switzerland. European Journal for Sport and Society, 15 (1), pp. 43-57. 10.1080/16138171.2018.1440947

Hayoz, Christelle; Klostermann, Claudia; Schlesinger, Torsten; Nagel, Siegfried (2016). Zur Bedeutung sportbezogener Deutungs- und Verhaltensmuster in der Familie für das Sportmanagement Jugendlicher. Sport und Gesellschaft – Sport and Society, 13 (3), pp. 251-280. 10.1515/sus-2016-0013

This list was generated on Sun Mar 3 19:41:08 2024 CET.