PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Hagenauer, Gerda

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 8.

Journal Article

Waber, Jennifer; Hagenauer, Gerda; de Zordo, Lea (2022). Student teachers’ perceptions of trust during the team practicum. European Journal of Teacher Education, 45 (2), pp. 213-229. 10.1080/02619768.2020.1803269

Waber, Jennifer; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina; de Zordo, Lea (2021). Emotions in social interactions in pre-service teachers’ team practica. Teachers and Teaching, 27 (6), pp. 520-541. https://doi.org/10.1080/13540602.2021.1977271

Ittner, Doris; Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2019). Die Governance der Lehrplaneinführung – Prädiktoren der Innovationsakzeptanz von Schulleiterinnen und Schulleitern. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 41 (1), pp. 136-159. 10.24452/sjer.41.1.10

Ittner, Doris; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2019). Swiss principals' emotions, basic needs satisfaction and readiness for change during curriculum reform. Journal of Educational Change, 20 (2), pp. 165-192. 10.1007/s10833-019-09339-1

Waber, Jennifer; Hagenauer, Gerda; de Zordo, Lea; Hascher, Tina (2018). Vertrauen im Teampraktikum. journal für lehrerInnenbildung, 1, pp. 13-18.

Hagenauer, Gerda; Ittner, Doris; Suter, Roman; Tribelhorn, Thomas (2018). Editorial: Evidenzorientierte Qualitätsentwicklung in der Hochschullehre: Chancen, Herausforderungen und Grenzen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13 (1), pp. 9-24.

Hagenauer, Gerda; Ittner, Doris; Hofmann, Florian; Stephan, Melanie; Gläser-Zikuda, Michaela; Lohbeck, Annette; Bernholt, Andrea; Morschner, Barbara (2018). Zum Zusammenhang zwischen wahrgenommener hochschulischer Lehr-Lernumgebung und Prüfungsangst. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13 (1), pp. 105-127.

Book Section

Wettstein, Alexander; Scherzinger, Marion (2021). Soziale Interaktionen als Grundbaustein der Beziehung zwischen Lehrperson und Schüler*innen. In: Hagenauer, Gerda; Raufelder, Diana (eds.) Soziale Eingebundenheit: Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung (pp. 129-142). Münster: Waxmann 10.31244/9783830992660

This list was generated on Wed Feb 15 22:21:06 2023 CET.