PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Dammert, Yvonne

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 4.

Journal Article

Gasser, Luciano; Preisig, David; Frei, Anna; Dammert, Yvonne; Egger, Sara; Murphy, P. Karen (2025). Effects of a literary intervention on interaction quality in small-group discussions in the upper elementary grades. Learning and Instruction, 95 (95), p. 101996. 10.1016/j.learninstruc.2024.101996

Gasser, Luciano; Dammert, Yvonne; Murphy, Karen P. (2022). How Do Children Socially Learn from Narrative Fiction: Getting the Lesson, Simulating Social Worlds, or Dialogic Inquiry? Educational Psychology Review, 34 (3), pp. 1445-1475. 10.1007/s10648-022-09667-4

Gasser, Luciano; Dammert, Yvonne (2019). Ein Prozessmodell zur Entwicklung und Erforschung moral-pädagogischer Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 37 (3), pp. 322-337. 10.25656/01:21763

Book Section

Dammert, Yvonne; Gasser, Luciano (2022). Literarisch-dialogische Unterrichtsgespräche begleiten lernen: Ein videobasiertes Coachingprogramm für Lehrpersonen. In: Heins, Jochen; Kleinschmidt-Schinke, Katrin; Wieser, Dorothee; Wiesner, Esther (eds.) Üben: Theoretische und empirische Perspektiven in der Deutschdidaktik. SLLD-B: Vol. 5 (pp. 299-326). Bochum: Sprachlich-literarisches Lernen und Deutschdidaktik 10.46586/SLLD.248

This list was generated on Sat Dec 14 08:00:50 2024 CET.