PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Buholzer, Alois

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 10.

Journal Article

Ruelmann, Merle; Torchetti, Loredana; Zulliger, Sandra; Buholzer, Alois; Praetorius, Anna-Katharina (2021). Kognitiv-motivationale Schüler*innenprofile und ihre Bedeutung für die Schüler*innenwahrnehmung der Lernunterstützung durch die Lehrperson. Unterrichtswissenschaft, 49, pp. 395-422. https://doi.org/10.1007/s42010-021-00100-3

Buholzer, Alois; Baer, Matthias; Zulliger, Sandra; Torchetti, Loredana; Ruelmann, Merle; Häfliger, Andrea; Lötscher, Hanni (2020). Formatives Assessment im alltäglichen Mathematikunterricht von Primarlehrpersonen: Häufigkeit, Dauer und Qualität. Unterrichtswissenschaft, 48, pp. 629-661. https://doi.org/10.1007/s42010-020-00083-7

Gasser, Luciano; Grütter, Jeanine; Buholzer, Alois; Wettstein, Alexander (2018). Emotionally supportive classroom interactions and students' perceptions of their teachers as caring and just. Learning and Instruction, 54, pp. 82-92. 10.1016/j.learninstruc.2017.08.003

Achermann, Bruno; Buholzer, Alois; Däppen, Sandra; Hubmann, Fabienne; Sahli Lozano, Caroline (2017). Länderbericht Schweiz. Zeitschrift für Inklusion, 2017 (2).

Gasser, Luciano; Grütter, Jeanine; Torchetti, Loredana; Buholzer, Alois (2017). Competitive classroom norms and exclusion of children with academic and behavior difficulties. Journal of Applied Development Psychology, 49, pp. 1-11. 10.1016/j.appdev.2016.12.002

Gasser, Luciano; Malti, Tina; Buholzer, Alois (2014). Swiss children’s moral and psychological judgments about exclusion of children with disabilities. Child Development, 85 (2), pp. 532-548. 10.1111/cdev.12124

Gasser, Luciano; Malti, Tina; Buholzer, Alois (2013). Children’s Moral Judgments and Moral Emotions following Exclusion of Children with Disabilities: Relations with Inclusive Education, Age, and Contact Intensity. Journal of Research in Developmental Disabilities, 34, pp. 948-958. https://doi.org/0.1016/j.ridd.2012.11.017

Gasser, Luciano; Chilver-Stainer, Jennifer; Buholzer, Alois; Perrig-Chiello, Pascqualina (2012). Soziales und moralisches Denken von Kindern über dein Ein- und Ausschluss behinderter Kinder. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 26 (1), 031-042. 10.1024/1010-0652/a000058

Gasser, Luciano; Chilver-Stainer, Jennifer; Buholzer, Alois (2011). Einstellungen nichtbehinderter Kinder gegenüber Kindern mit einer körperlichen oder geistigen Behinderung in integrativen und nicht integrativen Schulklassen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 16 (1), pp. 30-35.

Book Section

Moser Opitz, Elisabeth; Buholzer, Alois (2008). Besondere Massnahmen an Schweizer Schulen im Umgang mit Heterogenität – Ausgewählte Ergebnisse einer Bestandsaufnahme. In: Baier, Florian; Schnurr, Stefan (eds.) Schulische und schulnahe Dienste: Angebote, Praxis und fachliche Perspektiven (pp. 205-235). Bern: Haupt Verlag

This list was generated on Tue Feb 21 09:03:12 2023 CET.