Using virtual reality to learn about inaccessible micro- and macrocosmic structures in primary school
Up a level |
2024
Martarelli, Corinna; Dubach, Josua; Schelleis, Natalie; Cacchione, Trix; Tempelmann, Sebastian (2024). Virtual reality in primary science education: improving knowledge of the water cycle. Educational technology research and development Springer. 10.1007/s11423-024-10431-4
2022
Dubach, Josua; Schelleis, Natalie; Bölsterli, Katrin; Cacchione, Trix; Martarelli, Corinna; Probst, Matthias; Tempelmann, Sebastian (2022). Unzugängliche Welten für das erfahrungsbasierte Lernen erschließen. Immersive Virtuelle Realität im naturwissenschaftlichen Sachunterricht. In: Becher, Andrea; Blumberg, Eva; Goll, Thomas; Michalik, Kerstin; Tenberge, Claudi (eds.) Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts: Vol. 32 (pp. 147-154). Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt 10.25656/01:24211