PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Joachim, Karin

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 7.

Journal Article

Joachim, Karin; Völker, Harald (2014). Übergang Gymnasium-Universität: Groupe de travail "Français deuxième langue nationale". Gymnasium Helveticum (1), pp. 21-22.

Joachim, Karin (2014). Kluft zwischen Theorie und Praxis: Wissen oder Kompetenzen – ein notwendiger Diskurs: Tagungsbericht Fachlichkeit. Gymnasium Helveticum (4), pp. 40-44.

Joachim, Karin (2013). Mehrsprachigkeitsdidaktik, Was ist neu daran? Gymnasium Helveticum (2), pp. 14-17.

Joachim, Karin (2012). Das Gymnasium im Land der Berufslehre – Rück- und Ausblick. Gymnasium Helveticum (2), pp. 24-28.

Joachim, Karin (2010). Reformschulen in Deutschland – ein Besuch. Gymnasium Helveticum (5), pp. 46-49.

Book Section

Joachim, Karin (2025). Der Ansatz der Neuen Autorität und die Schule als Ort der Begegnung. In: Crain, Fitzgerald (ed.) Beziehungsraum Schule zwischen Freiheit und Kontrolle (pp. 101-122). Zürich: edition 8

Book

Lobsang, Karma; Joachim, Karin; Käser, Franz; Schwab, Peter (2018). Konflikt-Karten für den Führungsalltag: Inspirierende Gedanken. Bern: PHBern.

This list was generated on Thu May 1 15:20:43 2025 CEST.