PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Grgic, Marina

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 18.

Grgic, Marina (1 March 2024). Die Rolle der Lehrperson und der Schulkultur im Rahmen von Schulreformen. Eine empirische Untersuchung am Beispiel der Modullehrplaneinführung "Medien und Informatik" in der Schweiz. In: Präsentation zur Defensio (Dissertationsverteidigung). Salzburg, Austria.

Grgic, Marina; Jutzi, Michelle; Wicki, Thomas; Hostettler, Ueli (4 November 2023). 3. Transfertagung mit Schulleitenden, Lehrpersonen und SMI aus den Fallschulen sowie Rapid-Assessment-Schulen des Projekts "reform@work". In: Transfertagung reform@work.

Grgic, Marina; Jutzi, Michelle (21 August 2023). School Culture and School Reform: Is there a Link between School Culture and the Perceived Success of School Reforms in the Area of Media and Information Literacy? In: Junior Researcher Conference (JURE) 2023. Thessaloniki, Greece. 20.-21. August 2023.

Grgic, Marina; Wicki, Thomas; Jutzi, Michelle; Hostettler, Ueli (2023). Zentrale Resultate aus der Befragung der Lehrpersonen zu Medien und Informatik während der dritten Projektphase. PH Bern.

Grgic, Marina (2023). Competencies and beliefs of Swiss teachers with regard to the modular curriculum ‘Media and ICT’. International Journal of Educational Research Open, 5 (1), pp. 18-35. doi.org/10.1016/j.ijedro.2023.100288

Grgic, Marina (2023). Digitale Kompetenz von Lehrpersonen für den Medien-und Informatikunterricht in der Schweiz. PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung, 5 (1), pp. 18-35. 10.11576/pflb-6102

Grgic, Marina; Wicki, Thomas (2 September 2022). Educational Change and Digital Transformation: A multilevel perspective on recent reform initiatives and implementation in Switzerland. In: European Educational Research Association (ECER) 2022 (online). online. 01.-10. September 2022.

Grgic, Marina (22 July 2022). On the role of teachers’ competencies and beliefs for the implementation of a Media & ICT curriculum. In: Junior Researcher Conference (JURE) 2022. Porto, Portugal. 18.-22. Juli 2022.

Grgic, Marina; Jutzi, Michelle; Stocker, Mira; Wicki, Thomas; Hostettler, Ueli (8 June 2022). Transfertagung mit Schulleitenden, PICTS, Gemeindevertretenden und Informatiksupport aus den Fallschulen im Projekt "reform@work". In: Transfertagung reform@work.

Grgic, Marina (8 March 2022). Competencies and Beliefs of Teachers regarding the Modular Curriculum “Media and ICT”. In: Nachwuchstagung der 9. GEBF (Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung). Otto-Friedrich-Universität Bamberg und Leibniz-Institut für Bildungsverläufe (online). 8. März 2022.

Grgic, Marina; Jutzi, Michelle (2022). Wer entscheidet über Lehrmittel? Lehrmittelwahl im föderalen Bildungssystem: Eine Prozessanalyse. Der pädagogische Blick (1), pp. 32-44. 10.3262/PB2201032

Grgic, Marina; Wicki, Thomas; Jutzi, Michelle; Stocker, Mira; Hostettler, Ueli (2022). Reform@Work: Lehrpersonenbefragung Medien und Informatik. Auswertungen zentraler Themen. PH Bern.

Grgic, Marina (2 September 2021). Digital Competencies of teachers: Requirements in context of the new curriculum Media and ICT in Switzerland (Ignite Talk). In: Emerging Researchers Conference online (ERC) 2021 (online).

Grgic, Marina (19 August 2021). Requirements for the digital competencies of teachers in context of the new curriculum Media and ICT. In: Junior Researcher Conference online (JURE) 2021.

Grgic, Marina; Jutzi, Michelle; Stocker, Mira; Wicki, Thomas; Hostettler, Ueli (29 April 2021). Transfertagung mit Akteurinnen und Akteuren aus Bildungspolitik und Verwaltung, aus den Pädagogischen Hochschulen sowie der Schulpraxis im Projekt "reform@work". In: Transfertagung reform@work.

Grgic, Marina (19 February 2021). Digital Diversity bei Lehrpersonen im Rahmen der Modullehrplaneinführung Medien und Informatik. In: Kolloquium für Doktorandinnen und Doktoranden der PHBern 2021.

Grgic, Marina (21 October 2020). Digital Diversity bei Lehrpersonen im Rahmen der Modullehrplaneinführung Medien und Informatik. In: Disposition für Doktorand*innen an der School of Education der Paris Lodron Universität Salzburg.

Grgic, Marina; Zwyssig, Sibylle (2020). Ich versteh euch nicht. 4bis8 Schulverlag plus AG.

This list was generated on Thu May 16 06:37:07 2024 CEST.