PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Gerber, Bernhard

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Jump to: Book Section | Report
Number of items: 6.

Book Section

Brückmann, Maja; Duit, Reinders; Tesch, Maike; Fischer, Hans; Kauertz, Alexander; Reyer, Thomas; Gerber, Bernhard; Knierim, Birte; Labudde, Peter (2007). The potential of video studies in research on teaching and learning science. In: Pinto, Roser; Couso, Digna (eds.) Contributions from Science Education Research (pp. 77-89). Dordrecht: Springer

Gerber, Bernhard; Knierim, Birte; Labudde, Peter (2006). Lernprozesse im Physikunterricht: Videosequenzen von Lehrsequenzen. In: Pitton, Anja (ed.) Lehren und Lernen mit neuen Medien (pp. 228-230). Münster: LIT Verlag

Gerber, Bernhard; Knierim, Birte; Labudde, Peter (2005). Lehr-Lern-Kultur im Physikunterricht. In: Pitton, Anja (ed.) Relevanz fachdidaktischer Forschung für die Lehrerbildung. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (pp. 333-335). Münster: LIT Verlag

Knierim, Birte; Gerber, Bernhard; Labudde, Peter (2004). Lehr-Lern-Kultur im Physikunterricht – eine Videostudie. In: Pitton, Anja (ed.) Chemie- und physikdidaktische Forschung und naturwissenschaftliche Bildung. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (pp. 39-41). Münster: LIT Verlag

Report

Fankhauser, Regula; Gerber, Bernhard; Valsangiacomo, Antonio-Daniele (2008). Bilder lesen im naturwissenschaftlichen Unterricht: Eine Untersuchung zur Bildkompetenz von Maturandinnen und Maturanden. Bern: PHBern.

Labudde, Peter; Knierim, Birte; Gerber, Bernhard (2006). Lehr-Lern-Kultur im Physikunterricht: eine Videostudie. Bern: PHBern.

This list was generated on Wed Apr 24 23:26:11 2024 CEST.