PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Furrer, Vitus

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 10.

Journal Article

Furrer, Vitus; Mumenthaler, Fabian; Eckhart, Michael; Nagel, Siegfried; Valkanover, Stefan (2023). Zum Zusammenhang von Klassenklima und sozialen Interaktionen – Ein Vergleich zwischen inklusivem Klassenzimmer und Sportunterricht. Zeitschrift für Sportpädagogische Forschung, 11 (1), pp. 100-121 Nomos. 10.5771/2196-5218-2023-1-100

Furrer, Vitus; Mumenthaler, Fabian; Valkanover, Stefan; Eckhart, Michael; Nagel, Siegfried (2021). Zum Zusammenhang zwischen der Einstellung der Lehrkraft zu inklusivem Sportunterricht und sozialer Interaktionen von Kindern. ZfG Zeitschrift für Grundschulforschung, 14 (2), pp. 237-256. 10.1007/s42278-021-00108-9

Furrer, Vitus; Valkanover, Stefan; Eckhart, Michael; Nagel, Siegfried (2020). The Role of Teaching Strategies in Social Acceptance and Interactions; Considering Students With Intellectual Disabilities in Inclusive Physical Education. Frontiers in Education, 5, pp. 1-19. 10.3389/feduc.2020.586960

Book Section

Furrer, Vitus; Descoudres, Magali; Häusermann, Stefan (2021). Lernende mit besonderen Bedürfnissen. In: Kompetenzorientiertes Lernen und Lehren im Bewegungs- und Sportunterricht (pp. 87-91). Bern: hep Verlag AG

Conference or Workshop Item

Furrer, Vitus (2023). Social participation in inclusive physical education: On the importance of class, teaching methods and teacher characteristics (SGS Dissertation Prize 2023). In: 14. Jahreskonferenz der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS) 8. Current Issues in Sport Science 10.36950/2023.2ciss059

Furrer, Vitus (2022). Social Participation in Inclusive Physical Education: On the Importance of Class, Teaching Methods and Teacher Characteristics (Unpublished). In: Intersectional Research and Critical Pedagogies in Physical Education & Sport. Muttenz. 15.-17. September 2022.

Furrer, Vitus; Valkanover, Stefan (2022). Fokus Diversität in der sportdidaktischen (Grund-) Ausbildung – Auswerten von Unterricht mittels Fallarbeit (Unpublished). In: Netzwerk Fachdidaktik Bewegung und Sport Tagung. Bellinzona. 18.-19. August 2022.

Furrer, Vitus (2021). Soziale Partizipation von Kindern im inklusiven Schulsport – Auszüge aus der Vorstudie (Unpublished). In: 34. Jahrestagung der Sektion Sportpädagogik der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft (dvs). Online. 03.-04. Juni 2021.

Furrer, Vitus; Valkanover, Stefan (2021). Die Rolle der Sportlehrperson für die soziale Partizipation von Kindern im integrativen Sportunterricht (Unpublished). In: Jahrestagung Dozierende Bewegung und Sport (DOBS). Muttenz. 19.-20. August 2021.

Furrer, Vitus (2019). Soziale Partizipation von Kindern im inklusiven Sportunterricht (Unpublished). In: Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) und der Schweizerischen Gesellschaft für Leh-rerinnen- und Lehrerbildung (SGL). Basel. 26.-28. Juni 2019.

This list was generated on Wed Apr 24 15:54:05 2024 CEST.