PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Winkler, Anja

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 8.

Journal Article

Freisler-Mühlemann, Daniela; Winkler, Anja; Schafer, Yves; Böhlen, Larissa (2021). Die Bedeutung des Mentorats für die Reflexivität von Lehrpersonen am Anfang ihrer beruflichen Laufbahn. Journal für LehrerInnenbildung, 1, pp. 96-104. 10.25656/01:22110

Freisler-Mühlemann, Daniela; Schafer, Yves; Winkler, Anja (2021). Lesson planning in the career entry phase: Relevant personal and social resources. Swiss Journal of Educational Research, 43 (1), pp. 139-154. 10.24452/sjer.43.1.11

Book Section

Winkler, Anja; Freisler-Mühlemann, Daniela (2020). The importance of social and personal resources in the career entry of teachers. In: Learning & professional development: From innovative research to innovative interventions: Book of abstracts of the EARLI SIG14 2020 Conference (p. 52). Barcelona: Universitat Autonoma de Barcelona 10.6084/m9.figshare.12515342

Müller, Mathias; Winkler, Anja (2020). Grammatik als Einbahnstrasse am Beispiel der Aufnahme in die Berufsmaturitätsschule. In: Honegger, Monique; De Vito, Tamara; Bach, Dagmar (eds.) Mehrsprachigkeiten: Mit Vielfalt professionell jonglieren - auf Sekundarstufe II und an Hochschulen. Forum Hochschuldidaktik und Erwachsenenbildung: Vol. 9 (pp. 35-44). Bern: hep Verlag

Hascher, Tina; Winkler, Anja; Casola, Noemi (2020). Rating conference. In: Huber, Matthias; Froehlich, Dominik E. (eds.) Analyzing Group Interactions: A Guidebook for Qualitative, Quantitative and Mixed Methods. (pp. 124-134). London: Routledge 10.4324/9780429316647

Report

Freisler-Mühlemann, Daniela; Hascher, Tina; Ammann, Christiane; Winkler, Anja; Böhlen, Larissa (2021). Chancen und Herausforderungen von Praxislehrpersonen in der Begleitung von Studierenden im Semesterpraktikum. Bern: Pädagogische Hochschule.

Freisler-Mühlemann, Daniela; Schafer, Yves; Winkler, Anja; Böhlen, Larissa (2020). Bereit für die Praxis? Eine berufsbiografische Studie zum Berufseinstieg von Lehrpersonen. Forschungsbericht zur vierten Erhebung. Bern: PHBern.

Freisler-Mühlemann, Daniela; Krienbühl, Miriam; Balsiger, Audrey; Bertschinger, Fabienne; Schafer, Yves; Winkler, Anja (2020). Akademische Karrieren an der PHBern. Eine Bestandsaufnahme. 2018-2019: Schlussbericht. Bern: PHBern.

This list was generated on Sat Feb 11 17:51:51 2023 CET.