PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Winkes, Julia

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 6.

Journal Article

Winkes, Julia; Schaller, Pascale (2022). Generalizability of Written Expression Curriculum-Based-Measurement in the German Language: What Are the Major Sources of Variability? frontiers in Education, Educational Psychology (7), pp. 1-13. 10.3389/feduc.2022.919756

Till, Christoph; Hartmann, Erich; Winkes, Julia; Rindlisbacher, Barbara (2021). Sentence comprehension abilities of children learning (Swiss) German as a second language Quantitative and qualitative data from the TROG-project in Freiburg/SWITZERLAND. Forschung Sprache (1), pp. 36-51.

Till, Christoph; Winkes, Julia (2021). Leseunterricht an Sprachheilschulen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 27 (3), pp. 39-49.

Hartmann, Erich; Till, Christoph; Winkes, Julia; Rindlisbacher, Barbara (2020). Entwicklung des schweizerdeutschen und hochdeutschen Satzverständnisses bei Kindern mit Schweizerdeutsch als Erstsprache. Germanistische Linguistik, pp. 333-362 Marburg: Forschungszentrum Deutscher Sprachatlas.

Till, Christoph; Hartmann, Erich; Winkes, Julia; Rindlisbacher, Barbara (2017). Satzverständnisleistungen von Kindern mit und ohne SSES im TROG-D und einer schweizerdeutschen Adaptation. Forschung Sprache, 5 (1), pp. 4-20.

Hartmann, Erich; Rindlisbacher, Barbara; Till, Christoph; Winkes, Julia (2015). Entwicklung und Diagnostik des Sprachverständnisses bei Deutschschweizer Kindern. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 84 (2), pp. 167-169. 10.2378/vhn2015.art17d

This list was generated on Mon Feb 13 11:33:19 2023 CET.