PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Svaton, Carla Jana

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 13.

Journal Article

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2022). Distributed leadership, teacher autonomy, and power relations between headteachers and teachers under low-stakes accountability conditions: An ethnographic account from Switzerland. Research in Educational Administration and Leadership, 7 (2), pp. 247-281. 10.30828/real.1063609

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2014). Competition between public supervision and professional management: An ethnographic study of school governance reforms in Switzerland. Ethnography and Education, pp. 284-297.

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2013). From autonomy to quality management: NPM impacts on school governance in Switzerland. Journal of Educational Administration and History, 45 (4), pp. 354-369.

Book Section

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2020). Schulaufsicht nach dem New Public Management - Das Schulinspektorat im Kanton Bern zwischen neuer Steuerung und tradierter Aufsicht. In: Klein, Esther Dominique; Bremm, Nina (eds.) Unterstützung - Kooperation - Kontrolle: Zum Verhältnis von Schulaufsicht und Schulleitungen in der Schulentwicklung. Educational Governance: Vol. 48 (pp. 217-235). Wiesbaden: Springer VS https://doi.org/10.1007/978-3-658-28177-9_11

Svaton, Carla Jana; Schönbächler, Marie-Theres; Meyer Kurmann, Luzius (2020). Zwischen Verständnis und Essentialisierung: Erste Erfahrungen mit einem Online-Lehrmittel zur Schweizer Geschichte der Migration. In: Schütze, Sylvia; Matthes, Eva (eds.) Migration und Bildungsmedien. Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuch- und Bildungsmedienforschung (pp. 177-187). Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2016). „Bildungsstrategie“ als neues Kontrollritual der kommunalen Schulaufsicht. In: Leemann, Regula Julia; Imdorf, Christian; Powell, Justin J. W.; Sertl, Michael (eds.) Die Organisation von Bildung.: Soziologische Analysen zu Schule, Berufsbildung, Hochschule und Weiterbildung. Bildungssoziologische Beiträge (pp. 108-125). Weinheim / Basel: Beltz Juventa

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2016). "Geleitete Schule" zwischen Profilierung und Vereinheitlichung. In: Hangartner, Judith; Heinzer, Markus (eds.) Gemeinden in der Schul-Governance der Schweiz: Steuerungskultur im Umbruch. Educational Governance (pp. 199-220). Wiesbaden: Springer VS

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2016). Ambivalenzen der Umsetzung schulischer Autonomiepolitik: Am Beispiel Unterrichtsressourcen. In: Heinrich, Martin; Kohlstock, Barbara (eds.) Ambivalenzen des Ökonomischen: Analysen zur "Neuen Steuerung" im Bildungssystem. Educational Governance: Vol. 29 (pp. 223-243). Weinheim: Springer VS

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2015). The Pastoral Supervision of Globalised Self-Technologies. In: Kottoff, Hans-Georg; Klerides, Lefteris (eds.) Governing Educational Spaces: Knowledge, Teaching, and Learning in Transition. Comparative Education Society in Europe: Vol. 38/4 (pp. 75-92). Rotterdam: Sense Publishers

Hangartner, Judith; Svaton, Carla Jana (2015). Kommunale Schulaufsicht zwischen demokratiepolitischer Tradition und intensivierter Führung. In: Kübler, Daniel; Dlabac, Oliver (eds.) Demokratie in der Gemeinde: Herausforderungen und mögliche Reformen (pp. 195-216). Zürich: Schulthess Juristische Medien AG

Svaton, Carla Jana (2015). Governance einer "integrativen Volksschule" in der Schweiz am Beispiel des Kantons Bern. In: Blömer, Daniel; Lichtblau, Michael; Jüttner, Ann-Kathrin; Koch, Katja; Krüger, M (eds.) Perspektiven auf inklusive Bildung: Gemeinsam anders lehren und lernen. Jahrbuch Grundschulforschung: Vol. 18 (pp. 139-144). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-06955-1_20

Report

Schönbächler, Marie-Theres; Svaton, Carla Jana (2017). Evaluation conTAKT – Spuren.ch, Pilotprojekt Spuren vor Ort. Bern: Zentrum für Bildungsevaluation, PHBern.

Thesis

Svaton, Carla Jana (2017). Die Integrierten: Eine Ethnographie der Übersetzungs- und Inskriptionsprozesse einer „integrativen Volksschule“ (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-Historische Fakultät)

This list was generated on Mon Feb 20 15:34:04 2023 CET.