Schnell, Jakob
![]() | Up a level |
Hascher, Tina; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Saxer, Katja (2025). Wohlbefinden, Arbeitszufriedenheit und Enthusiasmus von Lehrpersonen – zum Versuch einer Abgrenzung der Konstrukte (In Press). In: Bach, Andreas; Hagenauer, Gerda (eds.) Motivation und Emotion von Lehrpersonen. Waxmann
Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Hascher, Tina (2025). The Relationship Between Student Well-Being and Teacher–Student and Student–Student Relationships: A Longitudinal Approach Among Secondary School Students in Switzerland. Education Sciences, 15 (3), p. 384. 10.3390/educsci15030384
Saxer, Katja; Tuominen, Heta; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Niemivirta, Markku (2025). Lower Secondary Students’ Well-Being Profiles: Stability, Transitions, and Connections with Teacher–Student, and Student–Student Relationships. Child & Youth Care Forum, 54 (4). 10.1007/s10566-025-09886-0
Schnell, Jakob; Saxer, Katja; Mori, Julia; Hascher, Tina (2025). On the Longitudinal Relationship Between Swiss Secondary Students’ Well-Being, School Engagement, and Academic Achievement: A Three-Wave Random Intercept Cross-Lagged Panel Analysis. Education Sciences, 15 (3), p. 383. 10.3390/educsci15030383
Schnell, Jakob; Saxer, Katja; Mori, Julia; Hascher, Tina (2025). Feeling well and doing well. The mediating role of school engagement in the relationship between student well-being and academic achievement. European Journal of Psychology of Education, 40 (48). 10.1007/s10212-025-00947-5
Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Mori, Julia; Hascher, Tina (2024). The role of teacher-student relationships and student-student relationships for secondary school students' well-being in Switzerland. International Journal of Educational Research Open, 6, p. 100318. 10.1016/j.ijedro.2023.100318
Mori, Julia; Hascher, Tina; Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Lauber, Mona; Streit, Nina (2024). Bericht 2024. Studie zum schulischen Wohlbefinden (WESIR). Abschlussbericht. Bern: Universität Bern. 10.57694/7840
Mori, Julia; Hascher, Tina; Schnell, Jakob; Saxer, Katja; Streit, Nina; Lauber, Mona (2023). Bericht 2023. Studie zum schulischen Wohlbefinden (WESIR). Ergebnisse Welle 2. Bern: Universität Bern.
Mori, Julia; Hascher, Tina; Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Rohner, Kim; Streit, Nina (2022). Bericht 2022. Studie zum schulischen Wohlbefinden (WESIR). Ergebnisse Welle 1. Bern: Universität Bern.
Sahli Lozano, Caroline; Schnell, Jakob; Brandenberg, Kathrin (2020). Chancen und Risiken integrativer schulischer Massnahmen aus der Perspektive von Schweizer Schulleitenden der Oberstufe: Ergebnisse einer Befragung zu den Massnahmen Nachteilsausgleich und reduzierte individuelle Lernziele. Zeitschrift für Inklusion (4), pp. 10-22.
