PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Schmidt, Mirko

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 20.

Journal Article

Rubeli, Benjamin; Oswald, Esther; Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko (2020). Predicting global self-esteem in early adolescence: The importance of individual and gender-specific importance of perceived sports competence. Sport, Exercise, and Performance Psychology, 9 (4), pp. 519-531. 10.1037/spy0000196

Rubeli, Benjamin; Oswald, Esther; Conzelmann, Achim; Schmid, Jürg; Valkanover, Stefan; Schmidt, Mirko (2020). Promoting schoolchildren’s self-esteem in physical education: testing the effectiveness of a five-month teacher training. Physical Education an Sport Pedagogy, 25 (4), pp. 346-360. 10.1080/17408989.2020.1712348

Benzing, Valentin; Schmidt, Mirko; Jäger, Katja; Egger, Fabienne; Conzelmann, Achim; Roebers, Claudia (2019). A classroom intervention to improve executive functions in late primary school children: Too 'old' for improvements? The British Journal of Educational Psychology, 89 (2), pp. 225-238. 10.1111/bjep.12232

Egger, Fabienne; Benzing, Valentin; Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko (2019). Boost your brain, while having a break! The effects of long-term cognitively engaging physical activity breaks on children’s executive functions and academic achievement. PLoS ONE, 14 (3), pp. 1-20. 10.1371/journal.pone.0212482

Egger, Fabienne; Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko (2018). The effect of cognitively engaging physical activity breaks on children’s executive functions: Too much of a good thing? Psychology of Sport & Exercise, 36, pp. 178-186. 10.1016/j.psychsport.2018.02.014

Schmidt, Mirko; Egger, Fabienne (2018). Sport und Kognition. Oder: Kann Bewegung schlau machen? SCHÜLER. Wissen für Lehrer, 1, pp. 92-93 Friedrich Verlag.

Schmidt, Mirko; Egger, Fabienne; Benzing, Valentin; Jäger, Katja; Conzelmann, Achim; Roebers, Claudia; Pesce, Caterina (2017). Disentangling the relationship between children's motor ability, executive function and academic achievement. PLoS ONE, 12 (8), pp. 1-19. 10.1371/journal.pone.0182845

Schmidt, Mirko; Egger, Fabienne; Kieliger, Mario; Rubeli, Benjamin; Schüler, Julia (2016). Gymnasts and orienteers display better mental rotation performance than non-athletes. Journal of Individual Differences, 37 (1), pp. 1-7. 10.1027/1614-0001/a000180

Oswald, Esther; Valkanover, Stefan; Berger, Regine; Crameri, Sandra; Joss, Martin; Schmidt, Mirko; Conzelmann, Achim (2016). Kartei: Selbstkonzeptförderliche Bewertung im Sportunterricht. Grundschule Sport (12), p. 28.

Magnaguagno, Lukas; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Sygusch, Ralf; Conzelmann, Achim (2016). Programm- und Outputevaluation einer Intervention zur Förderung des sozialen Selbstkonzepts im Sportunterricht. Zeitschrift für Sportpsychologie, 23 (2), pp. 56-65. https://doi.org/10.1026/1612-5010/a000163

Valkanover, Stefan; Oswald, Esther; Berger, Regine; Schmidt, Mirko (2015). Selbstkonzeptförderung im Schulsport: Didaktisch-methodische Prinzipien zur Förderung des Selbstkonzepts von Primarschulkindern. Bewegung & Sport, 69 (5), pp. 28-32.

Schmidt, Mirko; Egger, Fabienne; Conzelmann, Achim (2015). Delayed positive effects of an acute bout of coordinative exercise on children’s attention. Perceptual and Motor Skills, 212 (2), pp. 1-16. 10.2466/22.06.PMS.121c22x1

Schmidt, Mirko; Jäger, Katja; Egger, Fabienne; Roebers, Claudia; Conzelmann, Achim (2015). Cognitively engaging chronic physical activity, but not aerobic exercise, affects executive functions in primary school children: A group-randomized controlled trial. Journal of Sport and Exercise Psychology, 37 (6), pp. 575-591. 10.1123/jsep.2015-0069

Book Section

Rubeli, Benjamin; Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko (2017). Sportbezogenes Fähigkeitsselbstkonzept und Selbstwertgefühl: Zum moderierenden Effekt der Zentralität bei Knaben und Mädchen im frühen Jugendalter. In: Zuber, Claudia; Schmid, Julia; Schmidt, Mirko; Wegner, Mirko; Conzelmann, Achim (eds.) Gelingende Entwicklung im Lebenslauf: Abstractband der 49. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp) vom 25. bis 27. Mai 2017 in Bern (p. 98). Bern: Universität Bern, Bern Open Publishing 10.7892/boris.99636

Crameri, Sandra (2011). Von der sportpädagogischen Zielsetzung zur konkreten Unterrichtssituation in der Sporthalle - Das Modul Leistung. In: Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan (eds.) Persönlichkeitsentwicklung durch Schulsport: Theorie, Empirie und Praxisbausteine der Berner Interventionsstudie Schulsport (BISS) (pp. 143-176). Bern: Hans Huber

Berger, Regine (2011). Von der sportpädagogischen Zielsetzung zur konkreten Unterrichtssituation: Das Modul Wagnis. In: Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan (eds.) Persönlichkeitsentwicklung durch Schulsport: Theorie, Empirie und Praxisbausteine der Berner Interventionsstudie Schulsport (BISS) (pp. 113-142). Bern: Hans Huber

Joss, Martin (2011). 4.1 Das Modul Spiel. In: Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan (eds.) Persönlichkeitsentwicklung durch Schulsport: Theorie, Empirie und Praxisbausteine der Berner Interventionsstudie Schulsport (BISS) (pp. 90-112). Bern: Verlag Hans Huber

Berger, Regine (2011). 4.2 Das Modul Wagnis. In: Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan (eds.) Persönlichkeitsentwicklung durch Schulsport: Theorie, Empirie und Praxisbausteine der Berner Interventionsstudie Schulsport (BISS) (pp. 113-142). Bern: Verlag Hans Huber

Schmidt, Mirko; Crameri, Sandra (2011). 4.3 Das Modul Leistung. In: Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan (eds.) Persönlichkeitsentwicklung durch Schulsport: Theorie, Empirie und Praxisbausteine der Berner Interventionsstudie Schulsport (BISS) (pp. 146-176). Bern: Verlag Hans Huber

Conference or Workshop Item

Oswald, Esther; Rubeli, Benjamin; Valkanover, Stefan (2017). Effekte einer Lehrerinnen- und Lehrerweiterbildung zu selbstkonzeptförderndem Sportunterricht: Eine Evaluationsstudie. Gelingende Entwicklung im Lebenslauf. Abstractband der 49. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp) vom 25. bis 27. Mai 2017 in Bern, p. 85. Bern: Universität Bern, Bern Open Publishing

This list was generated on Tue Feb 14 17:48:05 2023 CET.