PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Maag Merki, Katharina

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 6.

Journal Article

Maag Merki, Katharina; Buehlmann, Franziska; Kamm, Chantal; Truniger, Annina; Emmerich, Marcus (2020). Support of students in primary schools: a comparative case study in a selective educational system. Journal of Curriculum Studies, 53 (2021), pp. 279-297. https://doi.org/10.1080/00220272.2020.1734663

Karlen, Yves; Maag Merki, Katharina; Ramseier, Erich (2014). The effect of individual differences in the development of metacognitive strategy knowledge. Instructional Science, 42 (5), pp. 777-794. 10.1007/s11251-014-9314-9

Maag Merki, Katharina; Ramseier, Erich; Karlen, Yves (2013). Reliability and validity analyses of a newly developed test to assess learning strategy knowledge. Journal of Cognitive Education and Psychology, 12 (3), pp. 391-408. 10.1891/1945-8959.12.3.391

Maag Merki, Katharina; Hofer, Kurt; Ramseier, Erich; Karlen, Yves (2012). Selbst organisiertes Lernen (SOL) an Zürcher Mittelschulen – Die Einführung neuer Lehr- und Lernformen an Zürcher Mittelschulen: Ergebnisse einer externen Evaluation. Deutschblätter, 64, pp. 65-78.

Book Section

Meyer Stüssi, Gisela (2010). Die Qualität der Bildung führt über die Qualität der Lehrkräfte. In: Künzli, Rudolf; Maag Merki, Katharina (eds.) Zukunft Bildung Schweiz. Akten der Fachtagung vom 21. April 2010 (pp. 163-166). Bern: Akademien der Wissenschaften

Report

Maag Merki, Katharina; Hofer, Kurt; Ramseier, Erich; Karlen, Yves (2012). Selbst organisiertes Lernen (SOL) an Zürcher Mittelschulen – neue Lehr- und Lernformen. Abschlussbericht zur SOL-Evaluation (SOLEVA) im Schuljahr 2010/11. Zürich: Universität Zürich, Pädagogische Hochschule Bern.

This list was generated on Tue Feb 14 22:51:26 2023 CET.