PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Müller, Charlotte

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Jump to: Book Section | Book
Number of items: 5.

Book Section

Rothen, Christina (2015). Von Methodik und Berufskunde zu Fachdidaktik und Reflexion: Ausbildung der Kindergärtnerinnen bzw. der Vorschullehrpersonen im Kanton Aargau zwischen 1950 und 2009. In: Müller, Charlotte (ed.) Perspektiven und Potentiale in der Schuleingangsstufe (pp. 83-96). Münster: Waxmann

Lehmann, Jürgen; Egger, Jan; Straumann, Martin (2015). Selbstbeurteilung in Standortgesprächen auf der Schuleingangsstufe. In: Müller, Charlotte; Amberg, Lucia; Dütsch, Thomas; Hildenbrandt, Elke; Vogt, Franziska; Wannack, Evelyne (eds.) Perspektive und Potentiale der Schuleingangsstufe (87–100). Münster: Waxmann Verlag

Gyger, Mathilde; Juska-Bacher, Britta; Buchs, Christoph; Künzli, Christine (2015). Förderung von Bildungssprache durch Philosophieren mit Kindern: Interdisziplinäre Betrachtungen aus linguistischer, deutschdidaktischer und erziehungswissenschaftlicher Perspektive. In: Müller, Charlotte; Amberg, Lucia; Dütsch, Thomas; Hildebrandt, Elke; Vogt, Franziska; Wannack, Evelyne (eds.) Perspektiven und Potentiale in der Schuleingangsstufe (pp. 233-249). Münster / New York / München / Berlin: Waxmann Verlag

Wannack, Evelyne (2015). Classroom Management: Eine bedeutende Dimension der Unterrichtsgestaltung in der Schuleingangsstufe. In: Müller, Charlotte; Amberg, Lucia; Dütsch, Thomas; Hildebrandt, Elke; Vogt, Franz (eds.) Perspektiven und Potentiale in der Schuleingangsstufe (pp. 153-162). Münster: Waxmann Verlag

Book

Müller, Charlotte; Amberg, Lucia; Dütsch, Thomas; Hildebrandt, Elke; Vogt, Franziska; Wannack, Evelyne (eds.) (2015). Perspektiven und Potentiale in der Schuleingangsstufe. Münster: Waxmann Verlag.

This list was generated on Mon Feb 13 22:28:41 2023 CET.