PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Ittner, Doris

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 9.

Journal Article

Ittner, Doris; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2019). Swiss principals' emotions, basic needs satisfaction and readiness for change during curriculum reform. Journal of Educational Change, 20 (2), pp. 165-192. 10.1007/s10833-019-09339-1

Ittner, Doris; Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2019). Die Governance der Lehrplaneinführung – Prädiktoren der Innovationsakzeptanz von Schulleiterinnen und Schulleitern. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 41 (1), pp. 136-159. 10.24452/sjer.41.1.10

Hagenauer, Gerda; Ittner, Doris; Suter, Roman; Tribelhorn, Thomas (2018). Editorial: Evidenzorientierte Qualitätsentwicklung in der Hochschullehre: Chancen, Herausforderungen und Grenzen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13 (1), pp. 9-24.

Hagenauer, Gerda; Ittner, Doris; Hofmann, Florian; Stephan, Melanie; Gläser-Zikuda, Michaela; Lohbeck, Annette; Bernholt, Andrea; Morschner, Barbara (2018). Zum Zusammenhang zwischen wahrgenommener hochschulischer Lehr-Lernumgebung und Prüfungsangst. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13 (1), pp. 105-127.

Book Section

Ittner, Doris; Mejeh, Mathias; Diedrich, Martina (2021). Governance im Bildungssystem: Schulische Governance im Spiegel von Theorie, Bildungspolitik und Steuerungspraxis. In: Handbuch Schulforschung (pp. 1-17). Wiesbaden: Springer 10.1007/978-3-658-24734-8_13-1

Ittner, Doris; Hascher, Tina (2021). Towards a model of teachers’ moral health: Professional satisfaction, moral emotions and teacher ethos. In: Oser, Fritz; Heinrichs, Karin; Bauer, Johannes; Lovat, Terry (eds.) The International Handbook of Teacher Ethos (pp. 211-234). Springer 10.1007/978-3-030-73644-6_14

Ittner, Doris; Hascher, Tina (2018). Schulentwicklung - ein berufsethischer Imperativ? Prädiktoren der Innovationsbereitschaft im Kollegium aus der Sicht von Berner Schulleitungspersonen. In: Schärer, Hans-Rudolf; Zutavern, Michael (eds.) Das professionelle Ethos von Lehrerinnen und Lehrern. Perspektiven und Anwendungen (pp. 163-177). Münster / New York: Waxmann

Ittner, Doris (2016). Die Schulleitung zwischen Selbst- und Fremdsteuerung: Ein Vergleich zwischen Bayern (D) und dem Kanton Bern (CH) am Beispiel Personalwesen. In: Hangartner, Judith; Heinzer, Markus (eds.) Gemeinden in der Schul-Governance der Schweiz – Steuerungskultur im Umbruch. Educational Governance (pp. 277-305). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-13092-3_12

Ittner, Doris; Hascher, Tina (2016). Zur Rolle des Feedbacks für das Lehren und Lernen mit Portfolios im Hochschulkontext. In: Ziegelbauer, Sascha; Gläser-Zikuda, Michaela (eds.) Das Portfolio als Innovation in Schule, Hochschule und LehrerInnenbildung: Perspektiven aus Praxis, Forschung und Lehre (pp. 13-26). Bad Heilbrunn: Klinkhardt

This list was generated on Sun Feb 19 22:10:12 2023 CET.