PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Hartmann, Erich

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 8.

Journal Article

Villiger, Caroline; Torchetti, Loredana; Hartmann, Erich; Hauri, Silke; Tettenborn, Annette; Näpflin, Catherine; Niggli, Alois (2022). Paired Reading with parent or volunteer tutors: Do implementation, process features, or tutor characteristics explain differential effects? International Journal of Educational Research, 115, p. 102037. 10.1016/j.ijer.2022.102037

Till, Christoph; Hartmann, Erich; Winkes, Julia; Rindlisbacher, Barbara (2021). Sentence comprehension abilities of children learning (Swiss) German as a second language Quantitative and qualitative data from the TROG-project in Freiburg/SWITZERLAND. Forschung Sprache (1), pp. 36-51.

Naepflin, Catherine; Frommelt, Manuela; Hugener, Isabelle; Tettenborn, Annette; Krammer, Kathrin; Villiger, Caroline; Hauri, Silke; Hartmann, Erich (2020). Implementationsqualität unter der Lupe: Unterscheiden sich Eltern und Lesecoachs in der Umsetzung eines Trainings zur Förderung der Leseflüssigkeit? Psychologie in Erziehung und Unterricht, 67 (2), pp. 95-111. 10.2378/peu2019.art17d

Hartmann, Erich; Till, Christoph; Winkes, Julia; Rindlisbacher, Barbara (2020). Entwicklung des schweizerdeutschen und hochdeutschen Satzverständnisses bei Kindern mit Schweizerdeutsch als Erstsprache. Germanistische Linguistik, pp. 333-362 Marburg: Forschungszentrum Deutscher Sprachatlas.

Villiger Hugo, Caroline; Hauri, Silke; Tettenborn, Annette; Hartmann, Erich; Naepflin, Catherine; Hugener, Isabelle; Niggli, Alois (2019). Effectiveness of an extracurricular program for struggling readers: A comparative study with parent tutors and volunteer tutors. Learning and Instruction, 60, pp. 54-65. 10.1016/j.learninstruc.2018.11.004

Till, Christoph; Hartmann, Erich; Winkes, Julia; Rindlisbacher, Barbara (2017). Satzverständnisleistungen von Kindern mit und ohne SSES im TROG-D und einer schweizerdeutschen Adaptation. Forschung Sprache, 5 (1), pp. 4-20.

Hartmann, Erich; Rindlisbacher, Barbara; Till, Christoph; Winkes, Julia (2015). Entwicklung und Diagnostik des Sprachverständnisses bei Deutschschweizer Kindern. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 84 (2), pp. 167-169. 10.2378/vhn2015.art17d

Book Section

Hartmann, Erich; Till, Christoph (2022). Lernende mit Sprachentwicklungsstörungen: pädagogische Herausforderungen und Gelingensbedingungen für den inklusiven (Deutsch-)Unterricht. In: Autorinnen- und Autorenteam (ed.) Sprachwelt 2 (pp. 111-117). Bern: Schulverlag plus

This list was generated on Mon Feb 13 11:01:21 2023 CET.