PHBern

REPO PHBern
Open Access Repository Bern University of Teacher Education

Beeli-Zimmermann, Sonja

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 17.

Journal Article

Beeli-Zimmermann, Sonja; Wannack, Evelyne; Staub, Sabina (2020). Videobasierte Unterrichtsforschung: Aufnahmen mit zwei Kameras – und dann? Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 21 (2). 10.17169/fqs-21.2.3298

Beeli-Zimmermann, Sonja (2019). Extending belief research to adult basic education: an exploration of some adult educators’ beliefs about numeracy and its teaching. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung (42), pp. 357-377.

Beeli-Zimmermann, Sonja (2015). From teaching literacy to teaching numeracy: How numeracy teacher’s previous experiences shape their teaching beliefs. Literacy and Numeracy Studies, 23 (1), pp. 20-49. 10.5130/lns.v23i1.4423

Beeli-Zimmermann, Sonja (2014). Beyond questionnaires – Exploring adult education teachers’ mathematical beliefs with pictures and interviews. ALM International Journal, 9 (2), pp. 35-53.

Beeli-Zimmermann, Sonja (2011). 'You have to find a location where you will sell, where you think you will sell most' – Exploring the numeracy skills of female microcredit clients in Nicaragua. Literacy and Numeracy Studies, 19 (1), pp. 5-49.

Book Section

Beeli-Zimmermann, Sonja; Staub, Sabina (2020). Die Nutzung der Auffangzeit für individualisierenden Unterricht. In: Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis (pp. 50-61). Bern: hep Verlag

Wannack, Evelyne; Edelmann, Doris (2020). Rahmenkonzept der Studie. In: Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis: Vol. 9 (pp. 13-17). Bern: hep Verlag

Edelmann, Doris; Schletti, Claudia (2020). Das typische Kindergartenkind aus Sicht der Kindergartenlehrpersonen. In: Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis: Vol. 9 (pp. 31-37). Bern: hep Verlag

Edelmann, Doris; Zurbrügg, Marcel (2020). Erziehungs- und Bildungskooperation mit den Eltern aus Sicht der Kindergartenlehrperson. In: Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis: Vol. 9 (pp. 87-93). Bern: hep Verlag

Edelmann, Doris (2020). Übergänge in den Kindergarten und in die Primarschule aus Sicht der Kindergartenlehrpersonen. In: Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis: Vol. 9 (pp. 102-111). Bern: hep Verlag

Troesch, Larissa Maria (2020). Ausprägung der kognitiven Fähigkeiten bei den Kindern. In: Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis: Vol. 9 (pp. 77-86). Bern: hep Verlag

Villiger, Caroline; Troesch, Larissa Maria (2020). Erziehungs- und Bildungskooperation mit den Kindergartenlehrpersonen aus Sicht der Eltern. In: Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis: Vol. 9 (pp. 94-101). Bern: hep Verlag

Beeli-Zimmermann, Sonja; Nydegger, Annegret (2019). The usefulness of "Maths Histories" as (part of) a holistic assessment tool. In: Kelly, Beth; Dalby, Diane; Kaye, David; Stacey, Jenny (eds.) Proceedings of the 25th International Conference of Adults Learning Maths – A Research Forum (ALM) (pp. 28-34). London: UCL Institute of Education

Rennert, Christian; Rüger, Stella; Beeli-Zimmermann, Sonja (2019). Mixed Methods in erziehungswissenschaftlichen Studiengängen. In: Lüdemann, Jasmin; Otto, Ariane (eds.) Triangulation und Mixed-Methods: Reflexionen theoretischer und forschungspraktischer Herausforderungen. Studien zur Schul- und Bildungsforschung: Vol. 76 (pp. 287-328). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-24225-1_10

Book

Wannack, Evelyne; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) (2020). Der Kindergarten im Fokus: Empirische und pädagogische Einblicke. Beiträge für die Praxis: Vol. 9. Bern: hep Verlag.

Hector-Mason, Anestine; Beeli-Zimmermann, Sonja (eds.) (2015). Proceedings of the 21st International Conference of Adults Learning Mathematics — A Research Forum (ALM). Bern: Universität Bern.

Report

Carigiet, Tamara; Beeli-Zimmermann, Sonja (2010). Schulleistungen und Heterogenität. Dokumentation zur Erhebung der Befragung der Schülerinnen und Schüler, der Eltern und der Lehrpersonen (Forschungsbericht Nr. 41). Bern: Universität Bern, Institut für Erziehungswissenschaft, Abteilung Pädagogische Psychologie.

This list was generated on Tue Feb 14 21:17:54 2023 CET.