Beck, Michael
Up a level |
Journal Article
Edelmann, Doris; Bischoff, Sonja; Beck, Michael; Meier, Angelika (2015). More students with migration backgrounds at Universities of Teacher Education: Theoretical reflections and empirical insights on potential aspects and challenges from the perspectives of pre-service teachers and lecturers. Tertium Comparationis, 21 (2), pp. 205-224. https://doi.org/10.25656/01:24642
Book Section
Beck, Michael; Edelmann, Doris (2016). Migrationshintergrund und Gender: Eine Überprüfung der statistischen Konstruktion von Differenz am Beispiel der Lehrerinnen- und Lehrerbildung in der Schweiz. In: Kriesi, Irene; Liebig, Brigitte; Horwath, Ilona; Riegraf, Brigit (eds.) Gender und Migration an Universitäten, Fachhochschulen und in der höheren Berufsbildung (pp. 168-192). Münster: Westfälisches Dampfboot
Bischoff, Sonja; Edelmann, Doris; Beck, Michael (2015). Students with a Migration Background in Teacher Education: A Potential or a Challenge? Insights into the DIVAL Research Project at the University of Teacher Education St. Gallen. In: Kürsteiner, Brigitte; Bleichenbacher, Lukas; Frehner, Ruth; Kolde, Antje-Mariann (eds.) Teacher Education in the 21st Century: A Focus on Convergence (pp. 66-88). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing
Report
Beck, Michael; Bischoff, Susanne; Edelmann, Doris (2014). Migrationsbedingte und soziale Diversität von Studierenden der Pädagogischen Hochschule St. Gallen. St. Gallen: Pädagogische Hochschule St. Gallen (PHSG), Institut Bildung und Gesellschaft.